Seminarium magisterskie 03-SEM-12JPODM
Treści programowe dla przedmiotu:
- merytoryczna i metodologiczna specyfika seminarium oraz zasad pisania prac magisterskich,
- prezentacja tematów prac magisterskich i dyskusja na ich temat,
- dokonanie przez studentów wyboru tematu pracy magisterskiej,
- przedyskutowanie kluczowych problemów i kontekstów związanych z tematyką prac,
- prezentacja konspektów /rozdziałów prac lub opisów projektów badawczych połączona z dyskusją na ich temat.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efeków uczenia się student/ka:
- wykazuje się szeroką i ukontekstowioną wiedzą niezbędną do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji związanej z tematyką seminarium, formułując własne poglądy i odnosząc się do opinii wyrażanych przez innych członków grupy,
- potrafi stosować zasady prawa autorskiego, a także wprowadzać pozyskane dane do własnych prac, krytycznie i twórczo przetwarzać je z poszanowaniem zasad własności intelektualnej,
- potrafi wyszukiwać i przetwarzać specjalistyczne informacje niezbędne samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- wykazuje się znajomością formalnych zasad redagowania pracy magisterskiej (sporządzanie bibliografii, przypisów, spisu treści),
- potrafi opracować konspekt /rozdział pracy magisterskiej lub sporządzić opis projektu badawczego.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, wyróżniająca aktywność w trakcie zajęć, bardzo dobrze przemyślany projekt pracy magisterskiej, nienaganny pod względem formalnym i językowym konspekt/rozdział pracy (bogata i poprawnie uporządkowana bibliografia, dobrze zaplanowany układ treści) lub opis projektu badawczego.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalnej w konspekcie/rozdziale pracy lub opisie projektu badawczego.
dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, umiarkowana aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu poprawny, z drobnymi uchy-bieniami natury formalno-językowej.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, słaba aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej.
dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, niski poziom świadomości metodologicznej, konspekt/rozdział lub opis projektu merytorycznie słaby, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, brak aktywności w trakcie zajęć, brak konspektu/rozdziału pracy magisterskiej lub opisu projektu badawczego.
Literatura
Według rekomendacji promotorów prac magisterskich, w zależności od tematyki seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: