Seminarium dyplomowe 03-SD-11PDM
Treści programowe dla przedmiotu:
- merytoryczna i metodologiczna specyfika seminarium oraz zasad pisania prac magisterskich,
- prezentacja tematów prac magisterskich i dyskusja na ich temat,
- dokonanie przez studentów wyboru tematu pracy magisterskiej,
- przedyskutowanie kluczowych problemów i kontekstów związanych z tematyką prac,
- prezentacja konspektów/rozdziałów prac lub opisów projektów badawczych połączona z dyskusją na ich temat.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- wykazuje się szeroką i ukontekstowioną wiedzą niezbędną do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji związanej z tematyką seminarium, formułując własne poglądy i odnosząc się do opinii wyrażanych przez innych człon-ków grupy,
- potrafi stosować zasady prawa autorskiego, a także wprowadzać pozyskane dane do własnych prac, krytycznie i twórczo przetwarzać je z poszanowaniem za-sad własności intelektualnej,
- potrafi wyszukiwać i przetwarzać specjalistyczne informacje niezbędne samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- wykazuje się znajomością formalnych zasad redago-wania pracy magisterskiej (sporządzanie bibliografii, przypisów, spisu treści),
- potrafi opracować konspekt/rozdział pracy magisterskiej lub sporządzić opis projektu badawczego.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, wyróżniająca aktywność w trakcie zajęć, bardzo dobrze przemyślany projekt pracy magisterskiej, nienaganny pod względem formalnym i językowym konspekt / rozdział pracy (bogata i poprawnie uporządkowana bibliografia, dobrze zaplanowany układ treści) lub opis projektu badawczego.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalnej w konspekcie/rozdziale pracy lub opisie projektu badawczego.
dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, umiarkowana aktywność w trakcie zajęć, konspekt / rozdział lub opis projektu poprawny, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodo-logicznej, słaba aktywność w trakcie zajęć, konspekt / rozdział lub opis projektu o przecięt-nych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej.
dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, niski poziom świadomości metodologicznej, konspekt/rozdział lub opis projektu merytorycznie słaby, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, brak aktywności w trakcie zajęć, brak konspektu / rozdziału pracy magisterskiej lub opisu projektu badawczego.
Literatura
Według rekomendacji promotorów prac magisterskich, w zależności od tematyki seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: