Praktyki w teatrach operowych - międzywydziałowa spec. operologiczna 03-PKT-21PDM-O
Treści programowe dla przedmiotu:
- umiejętność nawiązywania kontaktów zawodowych poza macierzystą uczelnią,
- rozwój samodzielności i umiejętności pracy w zespole w działaniach zawodowych zgodnych z zakresem programowym międzywydziałowej specjalności operologicznej,
- łączenie wiedzy zdobytej na uniwersytecie z potrzebami instytucji/organizacji, w której student odbywa praktyki, umiejętne działania zgodne z wyznaczonymi zadaniami w ramach realizowanych tam projektów,
- analiza otoczenia instytucjonalnego w perspektywie jego formuły organizacyjnej,
- umiejętność realizacji powierzonych zadań związanych z produkcją przedstawień operowych lub z gromadzeniem spuścizny operowej.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- potrafi funkcjonować w pozaakademickim systemie instytucjonalnym związanym z produkcją wydarzeń artystycznych, zwłaszcza przedstawień operowych lub z gromadzeniem historycznej spuścizny operowej,
- przekłada wiedzę zdobytą na uniwersytecie na pracę w teatrze operowym lub w innych organizacjach lub instytucjach kultury zajmujących się produkcją operowych i/lub muzycznych wydarzeń artystycznych lub gromadzeniem historycznej spuścizny operowej oraz jest świadomy roli takich działań w budowaniu więzi społecznych,
- nawiązuje i odpowiedzialnie buduje kontakty i relacje zawodowe w obrębie instytucji lub organizacji związanych z produkcją przedstawień operowych lub z gromadzeniem historycznej spuścizny operowej oraz inspiruje innych do podejmowania działań na rzecz uczestniczenia w życiu kulturalnym, rozwijania więzi społecznych i ustawicznego samokształcenia,
- mając świadomość poziomu własnej wiedzy i odczuwając potrzebę ciągłego rozwoju, samodzielnie i jednocześnie zgodnie z zasadami etyki wykonuje adekwatne do wykształcenia zadania wyznaczane studentowi przez zwierzchnika w miejscu praktyk oraz potrafi odpowiedzialnie prowadzić dialog z przedstawicielami świata kultury.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość pojęć z zakresu objętego praktykami zawodowymi i umiejętność sprawnego stosowania ich w konkretnych działaniach; wyczerpująca, pogłębiona i poszerzona wiedza dotycząca struktury organizacyjnej i mechanizmów funkcjonowania instytucji, w której odbyły się praktyki; wysokie umiejętności organizacyjne, interpersonalne i komunikacyjne oraz znakomicie rozwinięta samodzielność i odpowiedzialność za powierzone zadania zawodowe; wysoka aktywność i zaangażowanie studenta w odbywane praktyki; doskonała frekwencja i punktualność oraz pełne i wzorowe wywiązanie z wszystkich powierzonych obowiązków w czasie praktyk.
dobry plus (+db; 4,5): dobra znajomość pojęć z zakresu objętego praktykami zawodowymi i umiejętność sprawnego stosowania ich w konkretnych działaniach; wysoki poziom wiedzy dotyczącej struktury organizacyjnej i mechanizmów funkcjonowania instytucji, w której odbyły się praktyki; dobrze rozwinięte umiejętności organizacyjne, interpersonalne i komunikacyjne oraz duża samodzielność i odpowiedzialność za powierzone zadania zawodowe; aktywność i zaangażowanie studenta w odbywane praktyki; wysoka frekwencja i punktualność oraz dobre wywiązanie z powierzonych obowiązków w czasie praktyk. Dopuszczalne niewielkie braki w zakresie posiadanej wiedzy i umiejętności praktycznych.
dobry (db; 4,0): dobra znajomość pojęć z zakresu objętego praktykami zawodowymi i umiejętność poprawnego stosowania ich w konkretnych działaniach; obszerna wiedza dotycząca struktury organizacyjnej i mechanizmów funkcjonowania instytucji, w której odbyły się praktyki; rozwinięte umiejętności organizacyjne, interpersonalne i komunikacyjne oraz samodzielność i odpowiedzialność za powierzone zadania zawodowe; aktywność i zaangażowanie studenta w odbywane praktyki; zadowalająca frekwencja i punktualność oraz wywiązanie z powierzonych obowiązków w czasie praktyk. Dopuszczalne niewielkie braki w zakresie posiadanej wiedzy i umiejętności praktycznych.
dostateczny plus (+dst; 3,5): znajomość istotnych pojęć z zakresu objętego praktykami zawodowymi i podejmowanie prób stosowania ich w konkretnych działaniach; ogólna wiedza dotycząca struktury organizacyjnej i mechanizmów funkcjonowania instytucji, w której odbyły się praktyki; opanowanie podstawowych umiejętności organizacyjnych, interpersonalnych i komunikacyjnych oraz samodzielność i odpowiedzialność za powierzone zadania zawodowe; aktywność i zaangażowanie studenta w odbywane praktyki; wystarczająca frekwencja i punktualność oraz wywiązanie z powierzonych obowiązków w czasie praktyk. Dopuszczalne braki w zakresie posiadanej wiedzy i umiejętności praktycznych oraz dodatkowa pomoc przy realizacji zadań zawodowych ze strony pracodawcy, u którego student odbywa praktyki.
dostateczny (dst; 3,0): ogólna znajomość pojęć z zakresu objętego praktykami zawodowymi i nieliczne próby stosowania ich w konkretnych działaniach; podstawowa wiedza dotycząca struktury organizacyjnej i mechanizmów funkcjonowania instytucji, w której odbyły się praktyki; opanowanie podstawowych umiejętności organizacyjnych, interpersonalnych i komunikacyjnych oraz dopuszczalna niepełna samodzielność i odpowiedzialność za powierzone zadania zawodowe; aktywność i zaangażowanie studenta w odbywane praktyki; wystarczająca frekwencja i punktualność oraz wywiązanie z większości powierzonych obowiązków w czasie praktyk. Dopuszczalne braki w zakresie posiadanej wiedzy i umiejętności praktycznych oraz dodatkowa pomoc przy realizacji zadań zawodowych ze strony pracodawcy, u którego student odbywa praktyki.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca znajomość nawet podstawowych pojęć z zakresu objętego praktykami zawodowymi i brak umiejętności stosowania ich w konkretnych działaniach; niedostateczny poziom wiedzy dotyczącej struktury organizacyjnej i mechanizmów funkcjonowania instytucji, w której odbyły się praktyki; nieopanowanie podstawowych umiejętności organizacyjnych, interpersonalnych i komunikacyjnych oraz brak samodzielności i odpowiedzialności za powierzone zadania zawodowe; brak aktywności i zaangażowania studenta w odbywane praktyki; niewystarczająca frekwencja i punktualność oraz niewywiązanie z większości powierzonych obowiązków w czasie praktyk. Znaczne braki w zakresie posiadanej wiedzy i umiejętności praktycznych oraz nieumiejętność realizacji zadań zawodowych powierzonych przez pracodawcę, u którego student odbywa praktyki.
Kryteria oceniania:
Ocena z praktyk wystawiana jest przez akademickiego opiekuna praktyki na podstawie:
- ustnej opinii opiekuna wyznaczonego studentowi w miejscu odbywania praktyki,
- rozmowy przeprowadzonej przez akademickiego opiekuna praktyki, podsumowującej przebieg praktyki i weryfikującej przyswojone w czasie jej trwania umiejętności.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: