Projektowanie graficzne - spec. edytorstwo naukowe 03-PG-21PDM
Podczas kolejnych zajęć realizowane będą następujące zagadnienia:
I. Podstawowe wiadomości nt. rysunku, światłocienia i koloru. Omówienie i prezentacja wybranych tradycyjnych technik graficznych (ołówek, kredka ołówkowa, flamaster, kolaż)
II. Omówienie i prezentacja reguł kompozycji poszczególnych elementów wyposażenia graficznego publikacji (okładki, ilustracji, logo itp.)
III. Omówienie roli inspiracji jako źródła materiału graficznego
IV. Omówienie kryteriów klasyfikacji grafiki i komputerowych programów graficznych. Prezentacja aplikacji komercyjnych Adobe Photoshop i Illustrator oraz darmowych Gimp i Inkscape
V. Praca z grafiką wektorową i bitmapową: rysowanie, dodawanie węzłów, przekształcanie krzywych (także zamykanie), praca na warstwach, wektoryzacja mapy bitowej, wypełnianie obiektów i konturów kolorem, próbkowanie koloru.
VI. Praca z tekstem jako obiektem graficznym: umieszczanie tekst na ścieżce i w obiekcie graficznym, zamiana tekstu na krzywe, wypełnianie kolorem, dodawanie i przekształcanie obwiedni
VII. Praca z sekwencją filmową jako źródłem materiału graficznego: tworzenia i obróbka zrzutów ekranowych
VIII. Drukowanie do pliku i konwertowanie gotowego projektu graficznego
IX. Sekwencjonowanie grafiki, przekształcanie grafiki statycznej w animację.
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1. wykonać na potrzeby projektu graficznego szkic, rysunek bądź studium
2. przeprowadzić analizę procesu tworzenia projektu graficznego
3. wybrać i zastosować odpowiednie tradycyjne techniki graficzne, aby wykonać makietę graficzną publikacji
4. wybrać i zastosować odpowiednio komputerową grafikę wektorowej i/lub rastrową do wykonania projektu
5. wykorzystać do wykonania projektu sekwencje filmowe
6. przygotować wykonany projekt do druku poligraficznego
7. przygotować materiał filmowy z animowanych sekwencji graficznych, do wykorzystania w prezentacji lub cyfrowych materiałach reklamowych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
– ocena cząstkowa (¼ oceny końcowej) za wykonanie prostej makiety graficznej (ulotki, okładki, obwoluty itp.),
– ocena cząstkowa (¼ oceny końcowej) za wykonanie animacji z sekwencji grafik,
– ocena główna (½ oceny końcowej) za indywidualnie wykonany końcowy projekt semestralny,
– obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszcza się 2 godziny nieusprawiedliwione), w przypadku opuszczenia zajęć student musi przedstawić do oceny prowadzącemu samodzielnie wykonane zadanie na ocenę (makietę graficzną i animację).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: