Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego 03-PFL-34
Student: 1) uzyskuje podstawową wiedzę na temat: metod nauczania języka polskiego jako niekongresowego języka obcego na tle metod nauczania innych języków obcych, w tym kongresowych takich jak angielski, niemiecki czy rosyjski; sposobów kształcenia podstawowych sprawności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie); podporządkowania nauczania systemu językowego efektywności komunikacyjnej; materiałów do nauczania języka polskiego jako obcego; planowania toku dydaktycznego; istoty inkulturacji w procesie nauczania języka polskiego jako obcego;
2) rozumie: specyfikę (wraz z całym kompleksem czynników na nią wpływających) nauczania cudzoziemców polszczyzny - języka niekongresowego; istotę komunikacyjnego podejścia do nauczania języka polskiego jako obcego;
3) posiada umiejętność: prawidłowego posługiwania się podstawowymi pojęciami i terminami z zakresu metodyki nauczania języków obcych; korzystania z materiałów do nauczania języka polskiego jako obcego; przygotowania kursu językowego; wyboru optymalnej metody pracy z grupą uczących się; przygotowania i przeprowadzenia lekcji języka polskiego jako obcego; pracy indywidualnej i zespołowej.
Literatura
Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego. Red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków 2006;
A. Seretny, E Lipińska, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005;
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny, programy nauczania, pomoce dydaktyczne. Red. W. T. Miodunka, Kraków 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: