Marketing kultury - ścieżka promocji kultury 03-MK-12JPODM-E
Treści programowe dla przedmiotu:
- przedmiot marketingu; marketing kultury – informacje wstępne; najważniejsze publikacje z zakresu promocji kultury,
- zjawiska kulturowe w przestrzeni społecznej i gospodarczej,
- otoczenie kulturowe, instytucje kultury, zjawiska kulturotwórcze,
- tradycyjne i współczesne ujęcie marketingu,
- narzędzia współczesnego marketingu/narzędzia promocji kultury,
- marketing kultury a marketing poprzez kulturę,
- marketing kultury w zarządzaniu a zarządzanie marketingiem kultury,
- plany i strategie marketingowe,
- budowanie przewagi konkurencyjnej i analiza SWOT,
- grupy docelowe i opiniotwórcze,
- promocja kultury a nowe media; marketing kultury w sieci,
- kultura w polityce państwa,
- kultura w dyplomacji.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna i potrafi zastosować w praktyce narzędzia współczesnego marketingu,
- potrafi przygotować strategię marketingową usług kulturalnych/instytucji kultury,
- potrafi poprawnie posługiwać się językiem współczesnego marketingu,
- zna najważniejsze pojęcia z zakresu marketingu i kultury,
- może uczestniczyć w rozmowach i spotkaniach dotyczących promocji kultury,
- poprawia umiejętności komunikacji werbalnej,
- przygotowuje i przedstawia przed publicznością prezentację dotyczącą wybranych zagadnień marketingu w kulturze,
- poprawnie posługuje się podstawową terminologią związaną z marketingiem kultury,
- poprawnie wykorzystuje narzędzia i materiały marketingowe podczas zajęć w grupie oraz w pracy własnej.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje wynikające z treści programowych.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje wynikające z treści programowych.
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje wynikające z treści kształcenia.
dostateczny plus (+dst; 3,5): przeciętna wiedza, umiejętności i kompetencje wynikające z treści programowych.
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje wynikające z treści programowych.
niedostateczny (ndst; 2,0): brak wiedzy, umiejętności i kompetencji wynikających z treści programowych.
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusjach i w pracy zespołowej),
- przygotowanie projektów egzaminacyjnych w grupach.
Literatura
Zalecana literatura:
P. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Poznań 2018. (wybrane zagadnienia).
Koncepcje zarządzania i marketingu w sferze kultury. Projektowanie, implementacja i kontekst skuteczności działań, red. Łodziana-Grabowska Joanna, Wiktor Jan W., Warszawa 2020.
M. Dragićević-Sesić, B.Stojakovic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010.
Ł. Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Warszawa 2012.
A. Niemczyk, Marketing w sferze kultury. Wybrane problemy, Kraków 2007.
Promocja Polski w świecie: kultura-dyplomacja – marka narodowa, Warszawa 2010.
K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska, Zarządzanie marketingowe w instytucjach kultury w dobie wirtualizacji życia społecznego, Warszawa 2010.
P.Kotler, H.Kartajaya, I.Setiawan, Marketing 4.0, Warszawa 2017 (wybrane zagadnienia).
https://culture.pl/pl
https://www.nck.pl/
https://kultura.poznan.pl/
https://www.poznan.pl/mim/cik/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: