Jak zabiegać o granty europejskie? (warsztaty) - spec. animacja kultury 03-JZG-21PDL-E
Treści programowe dla przedmiotu:
- Horyzont 2020 – informacje wstępne,
- części aplikacji konkursowej oraz wymogi formalne i merytoryczne, które należy spełnić, aby móc aplikować,
- terminologia konkursowa: Work Programme, Guide for Applicants,
- jak przygotować kosztorys, budżet i plan pracy?,
- przygotowywanie wniosków konkursowych – praca w zespołach projektowych,
- prezentowanie przygotowanego projektu.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- wyjaśnić, czym jest Horyzont 2020, w jaki sposób funkcjonuje i w jakich celach może być wykorzystywany,
- napisać aplikację projektową zgodnie z aktualnie obowiązującymi regułami, zdefiniowanymi przez Komisję Europejską,
- przygotować kosztorys, budżet i plan realizacji projektu badawczego,
- zapoznać się z dokumentacją konkursową, przygotowaną przez inną, niż Komisja Europejska, instytucję publiczną lub prywatną i przygotować wniosek o dofinansowanie stażu/stypendium/projektu edukacyjnego/projektu badawczego,
- wyjaśnić terminologię konkursową, stosowaną w programach europejskich.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość wiedzy w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy, wyróżniająca się umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy i własnych wniosków, płynących z ćwiczeń badawczych
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w zakresie zdobytej w ramach zajęć wiedzy i umiejętności ich prezentacji
dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: mniej dokładna wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy, słabsza umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy i zadowalająca umiejętność prezentowania zdobytej wiedzy
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy (możliwe są drobne błędy merytoryczne i logiczne) i zadowalająca umiejętność prezentowania zdobytej wiedzy
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy (poważne błędy merytoryczne i logiczne) i niezadowalająca umiejętność prezentowania zdobytej wiedzy
Kryteria oceniania:
- ocena aktywności w trakcie zajęć,
- ocena pracy pisemnej (projektu),
- ocena prezentacji przygotowanych przez studenta.
Literatura
Zalecana literatura:
http://wa.amu.edu.pl/wa/files/biuletyn_horyzont%202020.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: