Językowe podstawy copywritingu - spec. komunikacja medialna 03-JPC-12PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- styl – gatunek – komunikat reklamowy,
- językowe wyznaczniki tekstu reklamowego,
- tendencje ewolucyjne współczesnej polszczyzny a tekst reklamowy,
- różnostylistyczność tekstu reklamowego,
- slogan reklamowy – charakterystyka,
- tekst właściwy (body text) i tekst poboczny,
- reklama radiowa – warsztat,
- reklama telewizyjna – warsztat,
- ulotka, plakat, akcja promocyjna – warsztat,
- reklama społeczna – warsztat.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- właściwie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z komunikatem reklamowym,
- wyjaśniać zależności między stylem, gatunkiem a tekstem reklamowym,
- rozpoznawać i rozróżniać widoczne w tekstach reklamowych tendencje ewolucyjne współczesnej polszczyzny,
- analizować i interpretować teksty reklamowe,
- krytycznie oceniać wartość sloganu reklamowego i tekstu właściwego,
- podawać przykłady fortunnych tekstów reklamowych,
- tworzyć teksty reklamowe,
- korzystać ze słowników tradycyjnych i elektronicznych, słowników dostępnych w sieci i z językowych korpusów sieciowych w pracy nad komunikatem reklamowym,
- kompetentnie i świadomie uczestniczyć w skomercjalizowanej przestrzeni kulturowej.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomite wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobre wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy.
dobry (db; 4,0): dobre wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobrze wykonany projekt zaliczeniowy.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalające wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami oraz dobrze wykonany projekt zaliczeniowy.
dostateczny (dst; 3,0): zadawalające wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami oraz zadawalająco wykonany projekt zaliczeniowy.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalające wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne źle wykonany projekt zaliczeniowy lub brak jego wykonania.
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej),
- wartość merytoryczna i fortunność projektów indywidualnych i zespołowych oraz sposób ich przedstawienia,
- umiejętność zaprezentowania podczas egzaminu wiedzy nabytej w ramach przedmiotu przy prezentacji przygotowanego projektu zaliczeniowego.
Literatura
Zalecana literatura:
J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.
W. Budzyński, Reklama – techniki skutecznej perswazji, Warszawa 1999.
M. Ślużyński, Marketing w praktyce. Budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych, Gliwice 2004.
J. Kall, Reklama, wyd. II zmienione, Warszawa 2002.
E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001.
D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2005.
Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: