Negocjacje 03-FAK-905
Treści programowe:
1. Konflikt – podstawowe zagadnienia (definicja, postrzeganie konfliktów, poziomy konfliktów, rodzaje).
2. Negocjacje jako sposób rozwiązywania sporów.
3. Definicja, rodzaje negocjacji, strategie, taktyki i etapy negocjacji, pojęcia negocjacyjne (kwestie, pozycje, interesy, BATNA)
4. Podstawowe kompetencje komunikacyjne negocjatora (autodiagnoza, analiza behawioralna, asertywność, wykrywanie kłamstwa).
5. Trening negocjacji.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi zreferować podstawowe zagadnienia z zakresu wiedzy na temat konfliktów i rodzajów negocjacji,
- umie zanalizować i zdiagnozować sytuację konfliktową i wskazać metody zapobiegania i minimalizowania ryzyka wystąpienia konfliktów w komunikacji interpersonalnej i grupowej,
- umie zastosować określone strategie negocjacyjne dla osiągnięcia zamierzonego celu w negocjacjach.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): systematyczne przygotowanie do zajęć, duża aktywność w takcie zajęć, zaangażowanie w dyskusję, bardzo dobra znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji, bardzo dobre opracowanie materiałów do negocjacji, udział w trzech ćwiczeniach negocjacyjnych i doskonała umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study)
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami na przykład w zakresie aktywności na zajęciach albo umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study)
dobry (db; 4,0): systematyczne przygotowanie do zajęć, aktywność w trakcie zajęć, dobra znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji, dobre opracowanie materiałów do negocjacji, udział w dwóch ćwiczeniach negocjacyjnych i dobra umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study)
dostateczny plus (+dst; 3,5): przygotowanie do zajęć, zadowalająca znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji, zadowalające opracowanie materiałów do negocjacji, udział w dwóch ćwiczeniach negocjacyjnych i zadowalająca umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
dostateczny (dst; 3,0): przygotowanie do zajęć, słaba znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji, zadowalające opracowanie materiałów do negocjacji, udział w jednym ćwiczeniu negocjacyjnym i niewielka umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
niedostateczny (ndst; 2,0): nieprzygotowanie do zajęć, nieznajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji, niezadawalające opracowanie materiałów do negocjacji, brak udziału w ćwiczeniach negocjacyjnych (w case study).
Literatura
Zalecana literatura:
Bargiel-Matusiewicz K., Negocjacje i mediacje. Warszawa 2007.
Dana D., Rozwiązywanie konfliktów. Warszawa 1993.
Ekman P., Emocje ujawnione. Gliwice 2012.
Fisher R., W. Ury, B. Patron, Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się. Warszawa 1997.
Fisher R., S. Brown, NIEtoksyczne negocjacje. Gliwice 2010.
Necki Z., Negocjacje w biznesie. Warszawa 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: