Myślenie i działanie projektowe 03-F-MDP
Podczas zajęć uczestnicy poznają definicję projektu (sekwencyjność, parametry – zakres, jakość, koszty, czas, zasoby), dowiedzą się co to jest analiza SWOT, trójkąt zakresu projektu, jak można klasyfikować projekty.
Poznają podstawowe działania projektowe – struktura podziału pracy
prognoza i szacowanie czasu czyli 6 metod prognozowania, praktyczne diagramy sieci projektu oraz jak ważne są humanistyczne zasady
zarządzanie zespołem – rekrutacja, budowa, pozyskiwanie, usprawnienia, motywowanie, techniki kreatywności. Każde działanie by było skuteczne wymaga też kontrolowania, stąd uczestnicy dowiedzą się o podstawach
zarządzania projektami metodami łańcucha krytycznego.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
potrafi odpowiednio zastosować wiedzę z zakresu podstaw zarządzania projektem,
potrafi zdefiniować podstawowe parametry projektu
umie szybko zastosować sześć kryteriów testowania kompletności struktury podziału pracy
potrafi odpowiednio oszacować czas, zasoby, wymagania i koszty projektowe
umie rozwiązać konflikt zasobów i trwania m.in. za pomocą tzw. łańcucha krytycznego
Kryteria oceniania
obecność i aktywność, wykonanie kilku praktycznych ćwiczeń - np. zarządzanie czasem i dostępnymi zasobami w projekcie, analiza SWOT.
Literatura
T. Buczkowska, Zarządzanie projektami, Warszawa 2012;
M. Kopczewski, Alfabet zarządzania projektami, Gliwice 2009;
R. Newton, Poradnik menedżera projektu, Warszawa 2011;
E. Soństa – Drączkowska, Zarządzanie wieloma projektami, Warszawa 2012;
M. Trocki, Nowoczesne zarządzanie projektami, Warszawa;
A. Zajączkowska, Koordynator projektu – instruktaż skutecznego zarządzania projektami unijnymi, Gdańsk 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: