Literatura a "kultura terapii" 03-F-LaKT
Treści programowe dla przedmiotu:
- problem terminu "kultura terapii" - ujęcie kulturoznawcze a psychologiczne,
- praktyki żałoby a terapeutyczność,
- psychiczne niedyspozycje (depresja, lęk, uzależnienie) a postrzeganie ja (piszącego),
- przemiany koncepcji tożsamości narracyjnej,
- trauma a reprezentacja, trauma a język,
- pisanie a terapia (koncepcja ja piszącego).
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- usytuować różne koncepcje terapii w kontekście współczesnych dyskursów humanistycznych,
- analizować zmiany koncepcji tożsamości narracyjnej,
- interpretować teksty literackie w kontekście psychologicznym i kulturowym,
- analizować relacje między ja piszącym a ja w „procesie terapii”.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: