Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ, 2022/SZ, 2023/SZ
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Educational Studies
To Be a Good Pedagogue – Reflexions about Modern Pedagogy 11-PW-5W-pw-s
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) • Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat powstających w Polsce i w świecie różnorodnych nowatorskich kierunków i prądów pedagogicznych, systemów dydaktycznych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które kładą największy nacisk na właściwą pracę pedagoga.
• Celem jest zrozumienie i umiejętność określenia i definiowania poszczególnych kierunków i prądów, jakie występowały i powstają nadal w pedagogice współczesnej.
• Celem jest umiejętność dokonywania różnic w ujmowaniu poszczególnych kierunków i prądów pedagogicznych XX wieku i współcześnie, poznanie przykładów innowacyjnych kierunków wykorzystywanych w praktyce, w pracy pedagogicznej.
• Celem jest zdobycie umiejętności krytycznego analizowania pojawiających się prądów, istoty wychowania i kształcenia prezentowanych w tych prądach, porównanie teorii i umiejętność konfrontowania jej z rzeczywistością historyczną, społeczną, polityczną, oświatową.
• Celem jest umiejętność wykorzystywania przez absolwentów pedagogiki w przyszłej pracy zawodowej pedagoga z uwzględnieniem różnych specjalności pedagogicznych, pozytywnych aspektów stworzonych i sprawdzonych już wcześniej kierunków i prądów pedagogicznych.
• Kolejne realizowane tematy ukazują przemiany, rozwijające się nowe metody pracy dydaktyczno – wychowawczej, obalając tym samym podstawy szkoły tradycyjnej z jej formalizmem, werbalizmem i wrogim stosunkiem do indywidualnego traktowania ucznia.
• Celem jest rozwinięcie umiejętności kontaktów interpersonalnych, pracy w grupie.
Information on where to find course materials
(in Polish) Strona internetowa Zakładu Historii Wychowania WSE UAM (www.historiawychowania.amu.edu.pl)
Strona internetowa Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM (www.wse.amu.edu.pl) - materiały w chmurze i na Microsoft Teams, materiały udostępniane przez prowadzącego podczas zajęć.
Zakład Historii Wychowania; Wydział Studiów Edukacyjnych UAM
Ul. Szamarzewskiego 89 (budynek D – pokoje 404;413)
60-568 Poznań
Major
(in Polish) pedagogika
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) - dyskusja;
- osobista refleksja;
- praca w grupach;
- lektura;
- projekt;
- referat;
- prezentacja materiałów multimedialnych;
- wykład.
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Zajęcia prowadzone stacjonarnie, a w okresie pandemii COVID-19 w całości zdalnie.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 h W, 15 h ćw
Praca własna studenta#: przygotowanie do konwersatorium 15
Praca własna studenta#: czytanie wskazanej literatury 15
Praca własna studenta#: analiza własna nad poziomem zastosowania kierunków i prądów pedagogicznych w instytucjach oświatowych; projekt 5
Praca własna studenta#: przygotowanie do zaliczenia 25
SUMA GODZIN 90
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 3
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 5
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Student posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu pedagogiki, zna terminologię pedagogiczną, ma wiedzę o powiązaniach studiowanej dyscypliny z innymi dyscyplinami, potrafi dokonać analizy i interpretacji wytworów kultury w obrębie studiowanej dyscypliny, ma zdolność wyszukiwania, analizowania, selekcjonowania i użytkowania informacji przy wykorzystaniu dostępnych materiałów, potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze, potrafi formułować i wyrażać własne poglądy i idee dotyczące realizowanego materiału.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: