Coaching of personal development 11-CR-11-s
The structure of the coaching session, GROW, Methodology of forming the goals of the coaching conversation
Selected tools in coach work:
-the circle of life, values, skills
Dilts pyramid
-change perspective
Code of Ethics International Coach Federation
Module learning aims
Major
Cycle of studies
Module type
Year of studies (where relevant)
Course coordinators
Learning outcomes
The student knows the structure of the coaching session (GROW) and can use it in practice
Student knows the criteria for a well-formulated goal
The student knows the coaching tools and can use them in practice
The student knows ethical assumptions in the work of the coach and applies them in practice
Assessment criteria
4. Criteria for evaluation
5 - Excellent knowledge, skills and competences in the human and social fields
4.5 - very good knowledge, skills and personal and social competence
4.0 - good knowledge, skills and personal and social competence
3.5 - satisfactory knowledge, skills and competences, both personal and social, but with significant shortcomings
3.0 - satisfactory knowledge, skills and personal and social competence but with numerous errors
2.0 - unsatisfactory knowledge, skills and personal and social competence
Bibliography
Podstawowa:
Adams M., Myślenie pytaniami, Warszawa 2007
Hargrove R., Mistrzowski coaching, Kraków 2006
Kowalska K., Skuteczny coaching. Jak zostać najlepszym trenerem osobistym i zmieniać życie innych na lepsze, Gliwice 2011
Law H., Ireland S., Hussain Z., Psychologia coachingu, Warszawa 2010
Rogers J., Coaching. Podstawy umiejętności, Gdańsk 2009.
Sidor-Rządkowska M. (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009
Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Kraków 2008
Smółka P. (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Gliwice 2009
Stephen N., Spencer-Arnell L., Wilson L., Coaching inteligencji emocjonalnej, Warszawa 2010
Thorpe S., Clifford J., Podręcznik coachingu, Poznań 2007 (wyd. II)
Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2011
Uzupełniająca:
Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 2005
Czapiński, J. (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, Warszawa 2008
Luciani J.J., Warsztaty samodoskonalące. Program walki z lękiem i depresją, Gliwice 2008 (wyd. II)
Marciniak Ł., Rogala-Marciniak S., Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju, Warszawa 2012
Parsloe E., Wray M., Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się, Kraków 2002
Pilipczuk P., Współczesna mitologia coachingu, Gliwice 2012
Ramirez-Cyzio K. (red.), Life coaching – relacje w równowadze, Warszawa 2011
Trzebińska, E., Psychologia pozytywna, Warszawa 2008
http://www.coachfederation.org/
http://coaching.focus.pl/
http://icf.org.pl/
http://encyklopediacoachingu.pl/index.php
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: