Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ, 2022/SZ, 2023/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Educational Studies
Biographical conditioning of development 11-BUR-3POW-pw-s
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) ‒ przekazanie wiedzy na temat podejścia biograficznego w rozpatrywaniu i wyjaśnianiu procesów rozwoju i kształtowania się osobowości człowieka;
‒ przekazanie wiedzy na temat roli krytycznych wydarzeń życiowych dla rozwoju człowieka;
‒ przekazanie wiedzy dotyczącej przebiegu reakcji człowieka na wydarzenia krytyczne i czynników warunkujących te reakcje;
‒ wyposażenie w wiedzę i umiejętności dotyczących procesu zmagania się ze skutkami wydarzeń krytycznych;
‒ wyposażenie w wiedzę i umiejętności dotyczących stylów i strategii radzenia sobie ze skutkami krytycznych wydarzeń życiowych;
‒ kształtowanie umiejętności rozpoznawania symptomów przeżywania kryzysów i diagnozowania ich skutków;
‒ kształtowanie umiejętności rozpoznawania potrzeby udzielania pomocy osobom doświadczającym skutków krytycznych wydarzeń życiowych i projektowania działań pomocowych.
Information on where to find course materials
(in Polish) U osoby prowadzącej zajęcia podczas dyżurów dydaktycznych
Major
(in Polish) Pedagogika
Number of hours
45
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Metoda ćwiczeniowa
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące
Praca w grupach
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 45
Przygotowanie do zajęć: 20
Czytanie wskazanej literatury: 25
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia: 30
Suma godzin: 120
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 3
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Potwierdzona wiedza z zakresu psychologii rozwoju człowieka
Course coordinators
Module learning aims
(in Polish) ‒ przekazanie wiedzy na temat podejścia biograficznego w rozpatrywaniu i wyjaśnianiu procesów rozwoju i kształtowania się osobowości człowieka;
‒ przekazanie wiedzy na temat roli krytycznych wydarzeń życiowych dla rozwoju człowieka;
‒ przekazanie wiedzy dotyczącej przebiegu reakcji człowieka na wydarzenia krytyczne i czynników warunkujących te reakcje;
‒ wyposażenie w wiedzę i umiejętności dotyczących procesu zmagania się ze skutkami wydarzeń krytycznych;
‒ wyposażenie w wiedzę i umiejętności dotyczących stylów i strategii radzenia sobie ze skutkami krytycznych wydarzeń życiowych;
‒ kształtowanie umiejętności rozpoznawania symptomów przeżywania kryzysów i diagnozowania ich skutków;
‒ kształtowanie umiejętności rozpoznawania potrzeby udzielania pomocy osobom doświadczającym skutków krytycznych wydarzeń życiowych i projektowania działań pomocowych.
Bibliography
Term 2020/SZ:
None |
Term 2021/SZ:
None |
Term 2022/SZ:
None |
Term 2023/SZ:
None |
Notes
Term 2020/SZ:
None |
Term 2021/SZ:
None |
Term 2022/SZ:
None |
Term 2023/SZ:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: