Conducted in
term:
2020/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Educational Studies
Building a supporting community 11-BSW-3LOGO-s
This course has not yet been described...
Term 2020/SZ:
None |
Module learning aims
(in Polish) W ostatnich latach wzrasta liczba dzieci z trudnościami w uczeniu się. Stąd oddziaływania pedagogiczne coraz częściej dotyczą rozpoznawania przyczyn i usuwania następstw niepowodzeń szkolnych. Zadaniem szkoły i placówek oświatowych jest podejmowanie działania diagnostycznego i korekcyjno-kompensacyjnego, które pozwala na projektowanie działań pomocowych dla dziecka i jego rodziny. Współczesne podejścia systemowe wskazują na konieczność współpracy środowisk wychowawczych oraz instytucji zajmujących się wspieraniem rozwoju dziecka. W ramach zajęć student pozna ofertę terapeutyczną instytucji państwowych, stowarzyszeń, fundacji i innych podmiotów, które działają na rzecz dziecka z zaburzeniami mowy. Zrozumie i pozna rolę pedagoga, terapeuty w procesie diagnozy i terapii osób z zaburzeniami mowy. Zapozna się z metodami diagnozowania potrzeb dziecka i jego środowiska, z działalnością nowatorską i badawczą związaną z warsztatem pracy terapeuty - logopedy. Będzie kształtował postawy nastawione na współpracę z ekspertami i rodzicami celem optymalizacji oddziaływań terapeutycznych. Nauczy się współpracy z prawnymi opiekunami dziecka oraz będzie umiał powoływać i kierować terapeutycznymi zespołami interdyscyplinarnymi.
Major
(in Polish) Pedagogika specjalna/Logopedia
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Ćwiczenia, dyskusja, analiza literatury
Ćwiczenia z elementami dyskusji nad problematyką w oparciu o studiowaną literaturę
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 1
Cycle of studies
1st cycle
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: