Philosophical concepts of therapy 22-FOFA-FKT
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Celem wykładu jest obszerna prezentacja zagdanienia terapii – zatem tematów: zdrowia, choroby, normy, kondycji ludzkiej, samopoznania, a następnie: koncepcji higieny, medykalizacji życia społecznego, tzw. bio(władzy) medycyny, bioetycznego sporu o definicje i formy „terapii” – począwszy od wykładni filozofów antycznych, aż po nurt posthumanistyczny.
Wykład ma pokazać Studentom bogactwo i walory nie stricte historycznego, lecz problemowo/badawczo zorientowanego wykładu, prezentującego pewną linię zagadnienia i spory naukowe reprezentatywne dla historii filozofii i socjologii wiedzy. Wykład ma zatem charakter transdyscyplinarny, na jaki składają się spuścizna filozofii klasycznej i historii medycyny, w tym psychiatrii, a także współczesne nurty w etyce medycznej, filozofii sztuki, antropologii filozoficznej i transhumanizmu.
Moduły e-learningowe służą przede wszystkim nabywaniu i pogłębianiu zdolności samodzielnej pracy akademickiej. Dzięki platformie e-learningowej przedmiot zyskuje w następujący sposób:
(1) Zdobywanie umiejętności pozyskiwania informacji naukowej, tj. rozróżnienia (m.in. internetowych) źródeł popularno-naukowych i naukowych oraz oszacowania ich wartości (ich udokumentowania, wiarygodności, merytoryczności).
(2) Nauka systematycznej pracy własnej jako powtarzającej i stopniowo rozszerzającej materiał z wykładu.
2.1 Przygotowanie do wykładu, jak np. zapoznanie się z konkretnym kazusem bioetycznym, który już na wykładzie skonfrontowany zostanie z ustawami i przepisami prawa.
2.2 Praca własna po wykładzie, jak np. lektura krytycznie przeanalizowanego tekstu źródłowego (Foucault, Gadamer, Kępiński) – na kolejnym wykładzie zaproponowanie własnej oceny, dyskusja z wyłożoną krytyką.
(3) Nauka analizy tekstu źródłowego oraz formułowania pisemnej wypowiedzi badawczej (pytanie badawcze/ hipoteza; argumentacja i kontrargumentacja – weryfikacja hipotezy; wnioski badawcze)
Information on where to find course materials
(in Polish) Na platformie e-learningowej
Major
(in Polish) Filozofia
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) wykład;wykład konwersatoryjny; praca z tekstem źródłowym i materiałem video (e-learning)
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Zajęcia prowadzone są w 1/3 w formie e-learningu – każdy z modułów zawierać będzie materiał tekstowy lub audio/video oraz odpowiadające mu krótkie zadanie pisemne (ok. 400 słów), jednak studenci są zobowiązani do zrealizowana tylko dwóch dobrowolnie wybranych zadań. Obsługa platformy e-learningowej wyjaśniona zostanie na pierwszym wykładzie – w dniu 7. października.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 2 (nakład pracy: 60 godz, w tym: 22 godz. wykładu, 8 godz. 8-e-learningu oraz 30 godz. pracy własnej Studenta - czytanie literatury, praca pisemna, przygotowanie do zaliczenia)
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: