Analysis of musical works: theories and methods 21-ADM-11-MuzU
This course has not yet been described...
Module learning aims
Major
Cycle of studies
Module type
Year of studies (where relevant)
Course coordinators
Bibliography
(1) Bent I. D., Analiza, w: Analiza i interpretacja dzieła muzycznego. Wybór metod, red. T. Malecka, Akademia Muzyczna, Kraków 1990.
(2) Będkowski S., Chwiłek A., Lindstedt I., Analiza schenkerowska, Musica Iagellonica, Kraków 1997.
(3) Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, PWM, Kraków 1986.
(4) Eggebrecht H.-H., Uwagi o metodzie analizy muzycznej, „Res facta” nr 7, Kraków 1973.
(5) Golianek R. D., Hermeneutyka – koncepcja filozoficzna i jej implikacje muzykologiczne. „Zeszyty Naukowe Akademii Muzycznej w Bydgoszczy”, nr 4, Bydgoszcz, 1993.
(6) Golianek R. D., Koncepcja dramaturgii muzycznej a interpretacja dzieła. „Muzyka” 1995, nr 3.
(7) Jarzębska A., Z dziejów myśli o muzyce: wybrane zagadnienia teorii i analizy muzyki tonalnej i posttonalnej, Musica Iagellonica, Kraków 2002.
(8) Kerman J., Jak dotarliśmy do analizy i jak z niej wybrnąć, „Res facta nova” 1(10), 1994.
(9) Kochlewska-Woźniak J., Zastosowanie metody matematycznej do analizy struktur melicznych, „Zeszyty Naukowe PWSM w Gdańsku”, nr 11, Gdańsk 1972.
(10) Kolanek M., System harmoniczny H. Erpfa (skrypt przeznaczony dla studentów Sekcji Teorii Muzyki), Akademia Muzyczna im. F. Chopina, Warszawa 1986.
(11) Lindstedt I., Sonorystyka w twórczości kompozytorów polskich XX wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010.
(12) Lindstedt I., Wprowadzenie do teorii zbiorów klas wysokości dźwięku Allena Forte’a, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2004.
(13) Piotrowska M., Tezy o możliwości hermeneutyki muzycznej w świetle stu lat jej historii, Akademia Teologii Katolickiej, Warszawa 1990.
(14) Polony L., Fenomenologia muzyki Ernesta Ansermeta, w: Analiza i interpretacja dzieła muzycznego. Wybór metod, red. T. Malecka, Akademia Muzyczna, Kraków 1990.
(15) Suchowiejko R., Model syntagmatyczno-paradygmatyczny w I części sonaty na skrzypce i fortepian Gabriela Pierné, „Muzyka” 1995 nr 3.
(16) Tarasti E., Zagadnienie narracyjności w muzyce, „Res facta nova” 1 (10), 1994.
(17) Tomaszewski M., Nad analizą i interpretacją dzieła muzycznego, „Res facta” t. 9, 1982.
(18) Tomaszewski M., Wprowadzenie do teorii utworu słowno-muzycznego, w: Muzyka w kontekście kultury. Spotkania w Baranowie, red. L. Polony, PWM, Kraków 1978.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: