Conducted in
term:
2020/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Educational Studies
The child/pupil with a disability and pervasive developmental disorder in inclusive education 11-DUN-2PS-s
This course has not yet been described...
Term 2020/SZ:
None |
Module learning aims
(in Polish) Przekazanie wiedzy dotyczącej charakterystyki rozwojowej dzieci z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju
Przekazanie wiedzy zakresu metodyki pracy z dzieckiem/ uczniem z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju w edukacji włączającej
Rozwinięcie umiejętności doboru właściwych metod pracy do potrzeb dziecka/ucznia z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju
Przygotowanie do prowadzenia zajęć z dzieckiem/uczniem z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju w edukacji włączającej
Wyrobienie umiejętności opracowywania, indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju
Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie
Information on where to find course materials
(in Polish) platforma e-learningu moodle, platforma Teams
Major
(in Polish) Pedagogika specjalna
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) podające, oglądowe, aktywizujące
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 2
Cycle of studies
long-cycle studies
Module type
compulsory
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Potwierdzona wiedza i umiejętności z psychologii rozwojowej, pedagogiki specjalnej, Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej i włączającej / Wprowadzenie do edukacji inkluzyjnej
Course coordinators
Module learning aims
(in Polish) Student:
definiuje i wyjaśnia podstawowe przyczyny trudności w nauce szkolnej dzieci z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju
Zna zaburzenia rozwoju dzieci z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju, potrafi je zdiagnozować
rozumie i charakteryzuje podstawowe zasady i mechanizmy prowadzenia zajęć dla dzieci z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju w edukacji włączającej
charakteryzuje i potrafi zastosować metody wspierające rozwój poszczególnych funkcji i umiejętności szkolnych dzieci z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju w edukacji włączającej
Wie jak powinien być opracowany zgodnie z przesłankami metodycznymi IPET
Dobiera metody pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju
Korzysta ze źródeł literaturowych
potrafi pracować w zespole, proponuje rozwiązania analizowanych problemów, przedstawia argumenty, uczestniczy w procesie osiągania wspólnych ustaleń
stosuje zasady etyczne oraz bezpieczeństwa i higieny pracy z dziećmi z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwoju
Bibliography
Term 2020/SZ:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: