German didactics
11-DNIE-34-s
Students learn the major principles of conducting the German language lessons at elementary school level. Students will practise thoroughly the techniques of teaching at elementary school level and are able to employ them during the lesson. Students will prepare themselves a few sets of the most motivating exercises for elementary school level teaching. Students will consider the diferences between teaching children and adults.
Module learning aims
(in Polish) - zapoznanie z podstawową terminologią fachową oraz źródłami literaturowymi, głównie w języku niemieckim
- przekazanie wiedzy z zakresu tradycyjnych i alternatywnych metod nauczania oraz technik nauczania podsystemów języka i sprawności językowych
- wykształcenie umiejętności obserwacji i ewaluacji lekcji oraz teoretyczne i praktyczne przygotowanie studentów do zaplanowania i przeprowadzenia zajęć języka niemieckiego ( sporządzanie konspektu) w tym doboru środków dydaktycznych do realizacji założonych celów
- kształtowanie umiejętności przeprowadzania bieżącej i okresowej kontroli osiągnięć w tym umiejętności konstruowania zadań testowych oraz ich kryterialnego oceniania
- rozwinięcie umiejętności zapewnienia atrakcyjności lekcji, stosowania różnorodnych, efektywnych i aktywizujących form pracy w parach i grupach
- kształtowanie umiejętności identyfikowania i klasyfikowania błędów, posługiwania się skutecznymi technikami poprawiania błędów
- wykształcenie umiejętności samodzielnego przygotowywania pomocy dydaktycznych do zajęć np. planszy gramatycznych, planszy leksykalnych, książeczek z bajkami, pacynek ze skarpet i rękawiczek itp.
Information on where to find course materials
(in Polish) Literatura będzie udostępniana przez prowadzącą
Major
(in Polish) pedagogika; specjalność Edukacja elementarna i język niemiecki
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, gra dydaktyczna/symulacyjna, metoda ćwiczeniowa, metoda warsztatowa, demonstracje dźwiękowe i/lub video, pokaz i obserwacja, metoda projektu,
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) nie
W przypadku konieczności realizacji zajęć w formie zdalnej (rok akademicki 2020/21 w związku z pandemią Covid-19) wykorzystanie platform internetowych, np. MS Teams, Moodle, umożliwiających ich prowadzenie w trybie on-line w czasie rzeczywistym. Dobór aktywności będzie uzależniony od treści kursu, potrzeb studentów i preferencji prowadzącego.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 1 Pkt ECTS
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30h
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 3
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) nie dotyczy
Course coordinators
Term 2018/SZ: | Term 2020/SZ: |
Bibliography
Iluk, J. 2002 Jak uczyć małe dzieci języków obcych;
Pamuła,M. 2003,Metodyka naucznia języków obcych w kształceniu zintegrowanym;
Komorowska Metodyka naucznia języków obcych 2001;
Marciniak, M./Rybarczyk R. Methodik des DaF-Unterrichts im Abriss Poznań 2006,
czasopismo Frühes Deutsch i Fremdsprache Deutsch;
materiały własne.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: