Conducted in
terms:
2021/2022, 2022/2023, 2023/2024
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Basics of Pedagogy for Teachers - teaching specialisation 03-PPED-22ZL
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą zjawisk zachodzących w zespole klasowym (klasa w procesie grupowym, zadania lidera-wychowawcy, role grupowe, konflikty w grupie),
- zapoznanie studentów z wybranymi elementami warsztatu wychowawczy klasy w zakresie: zawierania kontraktu wychowawczego z klasą, pracy nad własnym stylem wychowawczym, utrzymywania dyscypliny w klasie i działań integrujących grupę oraz planowani i dokumentowania pracy wychowawczej,
- zapoznanie studentów z wiedzą na temat mechanizmów, przesłanek oraz konsekwencji dyskryminacji, budowanie kompetencji rozpoznawania i reagowania na przejawy dyskryminacji rówieśniczej,
- pobudzanie wrażliwości na pojawiające się trudności w kontaktach z innymi ludźmi (między dorosłymi, dorosłymi i dziećmi oraz w między dziećmi),rozwijanie etycznej, refleksyjnej i zaangażowanej postawy na rzecz budowania porozumienia i współpracy między różnymi podmiotami szczególnie szkoły z rodzicami,
- kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciel-wychowawcy
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja, praca z tekstem, uczenie problemowe (problem-based learning), gra dydaktyczna/symulacyjna, rozwiązywanie zadań, metoda warsztatowa, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 1
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: