Conducted in
terms:
2022/SL, 2023/SL, 2024/SL
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Elements of General Ethics 03-PEO-22PFDL
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- przekazanie Studentce/Studentowi wiedzy z zakresu etyki i kultury życia publicznego (podstawowe pojęcia, współczesne problemy oraz koncepcje, na gruncie których są one artykułowane, czołowi współcześni badacze sfer publicznych, rozumu publicznego, legitymizacji prawa w społeczeństwie demokratycznym, ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej), niezbędnej do tworzenia modeli i programów edukacji etycznej wszystkich etapów kształcenia,
- zapoznanie z podstawowymi strategiami argumentacyjnych uzasadniających koncepcje roli światłego i świadomego etycznie obywatela, opinii publicznej, sfer publicznych oraz rozumu publicznego a także relacji pomiędzy prawem a moralnością w społeczeństwie demokratycznym a także w odniesieniu do instytucji społeczeństwa demokratycznego ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej. Jest to kompetencja niezbędna w rozumieniu roli etyki i moralności w życiu społecznym i instytucjonalnym oraz edukacji przyszłego uczestnika życia społecznego,
- wykształcenie umiejętności analizy i interpretacji tekstów filozoficznych z zakresu etyki i kultury życia publicznego,
- wykształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami z zakresu etyki normatywnej, wysoce przydatnej w nauczaniu etyki i tworzeniu programów nauczania,
- wzmocnienie kompetencji związanych ze zrozumieniem zakresu posiadanej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ustawicznego dokształcanie się w roli nauczyciela etyki,
- zwiększenie i umocnienie otwartości na nowe idee a także gotowości do redefiniowania własnych sądów w oparciu o dostępne argumenty oraz informacje,
- pogłębienie świadomości znaczenia filozofii praktycznej dla edukacji etycznej, rozwoju humanistyki oraz nauk społecznych w kontekście kultury współczesnej.
Major
(in Polish) polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, metoda badawcza (dociekania naukowego).
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 2
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: