Conducted in
terms:
2022/SZ, 2023/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Pedagogical Laboratory: Preparation for Practive in Primary School - Teaching Specialisation 03-LPED-21PDL
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- rozwijanie i kształtowanie umiejętności diagnozowania ucznia (w tym oceny procesów poznawczych i społeczno-emocjonalnych) i grupy klasowej z wykorzystaniem podstawowych metod i technik diagnostycznych stosowanych w praktyce pedagogicznej,
- uwrażliwienie studentów na specyfikę przeprowadzania zindywidualizowanej diagnozy w pracy nauczyciela: diagnozowania potrzeb, możliwości i zdolności ucznia i klasy szkolnej,
- przygotowanie studentów do tworzenia studium przypadku - zaprojektowanie i przeprowadzenie całościowej, wielostronnej diagnozy w różnych sytuacjach (dom/szkoła) oraz jej komunikowanie,
- zapoznanie studentów z organizacją, planowaniem oraz dokumentowaniem pracy wychowawczej w klasie i szkole,
- pobudzanie do refleksji nad etycznymi dylematami związanymi z diagnozą,
- kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciela.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja, praca z tekstem, gra dydaktyczna/symulacyjna, rozwiązywanie zadań, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 0,5
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: