This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Culture of Entertainment: Game of Film. On Interrelation Between Film and Video Games 03-GFZ-22FKMDM
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Po zakończeniu modułu student/ka:
1. potrafi posługiwać się zaprezentowaną na zajęciach terminologią medioznawczą, filmoznawczą i groznawczą w kontekstach różnorodnych zależności, w które wchodzą ze sobą media audiowizualne; rozumie różnice między pojęciami intermedialności, transmedialności, remediacji oraz konwergencji i umie je wykorzystać podczas konstruowania samodzielnych wypowiedzi.
2. ma wiedzę na temat poetyki mediów interaktywnych, a zwłaszcza gier wideo i potrafi wskazać w jaki sposób ich elementy funkcjonują w nieinteraktywnym medium filmowym; płynnie posługuje się takimi terminami, jak: gameplay, mechaniki rozgrywki, ergodyczność oraz grofilia.
3. potrafi analizować różnorodne gry wideo z uwzględnieniem wykorzystania środków filmowego wyrazu; sprawnie funkcjonalizuje elementy poetyk kinematograficznych użytych w grach, do których należą, między innymi: montaż wewnątrzkadrowy, montaż eliptyczny, przestrzeń kadrowa i pozakadrowa, mise-en-scéne.
4. orientuje się w specyfice narracji gier wideo w kontekście ich struktury czasoprzestrzennej; potrafi scharakteryzować aspekty temporalne (czas rzeczywisty, czas koordynujący, czas dyskursywny, czasy światoopowieści) oraz spatialne (z uwzględnieniem sposobów funkcjonowania gracza w wirtualnej przestrzeni) i odnieść tę refleksję do filmu; w swoich rozważaniach odnosi się do prac z zakresu narratologii transmedialnej.
5. zna podstawowe sposoby konstrukcji bohaterów w grach wideo ze szczególnym uwzględnieniem motion-capture; potrafi wypowiedzieć się na temat wpływu rzeczywistych aktorów, których modele implementowane są w grach, na doświadczanie rozgrywki przez gracza; płynnie posługuje się w tym celu kategorią immersji oraz inkorporacji.
6. analizuje zarówno aspekty wizualne, jak i audialne w grach wideo – potrafi sfunkcjonalizować poszczególne elementy digitalnej audiosfery, a w swojej refleksji posiłkuje się tekstami z zakresu filmoznawstwa oraz ludomuzykologii.
Information on where to find course materials
(in Polish) Biblioteka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM; Biblioteka Uniwersytecka
Major
(in Polish) Filmoznawstwo i kultura mediów; specjalizacja: filmoznawstwo intermedialne
ECTS code
(in Polish) 1. Nazwa modułu kształcenia: Kultura rozrywki: Gra w film. Z zagadnień zależności między filmem i grami wideo
2. Kod modułu kształcenia: 03-GFZ-22FKMDM
3. Rodzaj modułu kształcenia: fakultatywny
4. Kierunek studiów: Filmoznawstwo i kultura mediów
5. Poziom studiów: II stopień
6. Rok studiów (jeśli obowiązuje): II
7. Semestr: letni
8. Rodzaje zajęć i liczba godzin: 30h (ćwiczenia)
9. Liczba punktów ECTS: 1.50
10. Imię, nazwisko, tytuł/stopień naukowy, adres e-mail wykładowcy (wykładowców) / prowadzących zajęcia: mgr Joanna Sikorska, joanna.sikorska@amu.edu.pl
11. Język wykładowy: język polski
Number of hours
30
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) nie
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 1.50
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: