S. N. Wybrane problemy badań nad świadectwem 5605-PBS-SN
Treści kształcenia:
Od świadka do świadectwa – sens antropologiczny świadectwa
Świadectwo jako skrzyżowanie aktu ludzkiego i prawdy o Absolucie
Obecność terminologii testymonialnej w tekście biblijnym i życiu Kościoła – określenie różnych rzeczywistości
Świadectwo Jezusa Chrystusa a egzystencja chrześcijanina
Przykłady świadectwa (m.in. E. Stein, A. Gaudi)
Cele kształcenia
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody i formy prowadzenia zajęć:
Dyskusja,
praca z tekstem,
możliwość indywidualnych konsultacji.
Kryteria oceniania:
aktywny udział w zajęciach,
przedstawiony do oceny esej
Literatura
Balthasar H.U. von, Cordula albo o świadectwie chrześcijańskim, Kraków 2002;
Borto P., Swend D. (red.), Chrześcijańskie świadectwo dzisiaj, Radom 2012;
Dzidek T., Funkcje sztuki w teologii, Kraków 2013;
Grzywacz R. (wybr., przekł.) Nazwać Boga. Teksty Paula Ricouera, Kraków 2011;
Hensenbergen G. van, Gaudi. Geniusz z Barcelony, Warszawa 2015;
Mastej J. Apologijny wymiar świadectwa wiary chrześcijanskiej, SNT PAN 1 (2006), 101-113;
Pellitero R, La fuerza del testimonio cristiano, ScTh 39/2 (2007), 367-402;
Pethe A., Between the logo and iconosphere. Christian witness of faith in the internet, “Perspektywy kultury” 3 (2017), 9-21;
Ratzinger J., O sensie bycia chrześcijaninem, Kraków 2006;
EDYTA STEIN ŁĄCZY - świadectwa członków TES (filmy) - Towarzystwo im. Edyty Stein (dostęp: 17.04.2023).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: