Business English for the Workplace 3028-ANG-BEW
Satysfakcja z pracy
Human Capital Management - czynniki determinujące satysfakcję z pracy
Job satisfaction - Unhappiness at work rises to record level - praca z tekstem, omówienie wyników przykładowych ankiet pracowniczych oraz przyczyn niskiej satysfakcji zawodowej wśród przedstawicieli młodego pokolenia - kryzys z roku 2008
Job satisfaction - A different of working - praca z tekstem - innowacyjne rozwiązania, po jakie sięgają organizacje, żeby podnieść satysfakcję zawodową pracowników różnych szczebli
Job satisfaction - Marriott Hotels International oraz KPMG - porównanie organizacji zajmujących najwyższe miejsca w rankingu pracodawców
Job satisfaction - Studium przypadku - zagrożenia dla firmy wynikające z niewłaściwych relacji miedzy pracownikami - odpowiedzialność i rola działu HR w kształtowaniu polityki personalnej
Budowanie relacji
Building Relationships - Budowanie relacji organizacji z partnerami biznesowymi oraz klientami
Building Relationships - Cadbury Chocolate Maker and its Partnerships (Ghana cocoa beans producers and UK milk dairy farms) - korzyści dla firmy, organizacji partnerskich oraz konsumenta wynikające z właściwych relacji biznesowych
Building Relationships - How is East meeting West - budowanie sieci kontaktów i ich znaczenie na przykładzie Chin
Building Relationships - The careerist: Pro bono work - znaczenie wolontariatu i pracy pro bono w kształtowaniu kariery zawodowej
Building Relationships - Hot and cold reception awaits Moscow’s visitors - trudności w rozumieniu różnic międzykulturowych i ich wpływ na budowanie relacji biznesowych
Style zarządzania
Management Styles - określenie roli przełożonego - przymiotniki określające cechy pozytywne i negatywne
Management styles - omówienie stylów zarządzania - pary opozycyjne. Biologia oraz warunkowanie społeczne i ich wpływ na różnice w stylu zarządzania kobiet i mężczyzn
Management styles - Anna Wintour and Jim Buckmaster - omówienie odmiennych stylów zarządzania w zależności od reprezentowanej branży, ich zalety i wady.
Wprowadzanie zmian w organizacji - kiedy zmiany kończą sie porażką, a co warunkuje sukces
Managerial philosophies today - czynniki kształtujące podejście kadry zarządzającej do pracownika w środowisku zróżnicowanym kulturowo z uwzględnieniem zmian, jakie wniosła rewolucja technologiczna
Managers need a makeover - przyszłe trendy w sposobie zarządzania organizacją
Case Study - Wybór nowego kierownika zespołu, dopasowanie własciwego stylu zarządzania do potrzeb zróznicowanego zespołu
Komunikacja
Czynniki determinujące poprawny proces komunikacji
Zmiana w podejściu do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji wynikająca z pojawienia się mediów społecznościowych i rozwoju świadomości społecznej
Formy komunikacji pisanej i werbalnej oraz problemy związane z różnymi formami komunikacji
Co wpływa na czytelność przekazu - cechy poprawnej prezentacji oraz czego unikać.
Komunikacja międzykulturowa - uwarunkowane kulturowo cechy osobowości determinujące style zarządzania i pracy
Znaczenie zrozumienia kultury lokalnej dla organizacji międzynarodowych oraz konsekwencje błędów kulturowych
Rozwój technologii i ich wpływ na komunikację
Zaburzony proces komunikacji w organizacji - skutki dla klienta i wpływ na działanie firmy - studium przypadku
Finanse
Crowdfunding - nowe metody pozyskiwania środków finansowych
Small businesses and the banks - problemy, z jakimi zmagają sie małe firmy polegające na kredytowaniu bankowym
Business angels and angel networking clubs - czy warto inwestować w uczestnictwo w warsztatach organizowanych przez anioły biznesu
Business angels - studium przypadku
W cyklu 2021/SZ:
Satysfakcja z pracy Budowanie relacji Style zarządzania Komunikacja Finanse |
Cele kształcenia
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Podczas kursu słuchacz
- posiądzie wiedzę dotyczącą podstaw komunikowania się w środowisku biznesowym, pozna istotne elementy i sposoby doskonalenia zasad efektywnego porozumiewania się
- pozna zasady funkcjonowania przedsiębiorstw
- pozna zasady określające rolę pracownika w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
- nauczy sie interpretować podstawowe pojęcia biznesowe
- nauczy sie wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do przeprowadzenia prostej analizy procesów i zjawisk gospodarczych
- odwołując się do podstawowej wiedzy podstawowej, nauczy sie wyjaśniać przyczyny i przebieg zmian wybranych zagadnień ekonomicznych
- nauczy sie sprawnie korzystać z dostępnych źródeł informacji
- pozna zasady i warunki aktywnego uczestnictwa w pracy grupowej, nauczy sie wykorzystać tę wiedzę i umiejętności pracując w grupie, przyjmując różne role
- wykonując zadania w grupie, nauczy sie określać priorytety służące realizacji wytyczonych celów oraz efektywnie organizować pracę własną i kierowanego przez siebie zespołu
Kryteria oceniania
TEST
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
Warunkiem koniecznym uzyskania certyfikatu poświadczającego udział w kursie językowym jest min 30% wzrost kompetencji językowych studentki/studenta oraz min 80% frekwencja na zajęciach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: