Etnografia w badaniach konsumenckich 24-SODL-EBK
Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedzę o zastosowaniu etnografii w badaniach konsumenckich
Zna najważniejsze metody badawcze stosowane w badaniach konsumenckich
Definiuje rodzaje stosowanych etnograficznych metod badawczych
Planuje etnograficzne badania konsumenckie
Opisuje zachowania konsumenckie z perspektywy etnografii
Przeprowadza etnograficzne badania konsumenckie
Prezentuje i argumentuje postawione tezy
Współpracuje w zespole
Kryteria oceniania
Za każde zadanie (wywiady, obserwacje) student otrzymuje ocenę (w skali od 2 do 5). Raport końcowy jest oceniany w skali od 2 do 5.
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0):przygotowanie w terminie wszystkich zadań, uwzględnienie uwag nauczyciela, przygotowanie raportu o właściwej strukturze, wybór odpowiedniej literatury, obecność na zajęciach, plus aktywność
dobry plus (+db; 4,5):realizacja wszystkich zadań w wyznaczonych terminach, przygotowanie raportu o właściwej strukturze, wybór odpowiedniej literatury, nieobecności na trzech zajęciach, plus aktywność
dobry (db; 4,0):przygotowanie większości zadań w wyznaczonych terminach, przygotowanie raportu o poprawnej strukturze, nieobecność na trzech zajęciach, plus aktywność
dostateczny plus (+dst; 3,5):niedotrzymywanie terminów w wykonywaniu zadań, przygotowanie raportu z błędami w strukturze, cztery nieobecności na zajęciach, plus aktywność
dostateczny (dst; 3,0):nieterminowe wykonywanie zadań, przygotowanie raportu z błędami w strukturze, brak obecności na więcej niż 4 zajęciach, brak aktywności
niedostateczny (ndst; 2,0):nieterminowe wykonywanie zadań lub ich niedostarczenie w ogóle, brak raportu lub przygotowanie z rażącymi brakami, więcej niż 4 nieobecności, brak aktywności
Praktyki zawodowe
-
Literatura
• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą.
• Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta
• Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne
• Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich
• Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich
• Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1
W cyklu 2021/SZ:
• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą. |
W cyklu 2022/SZ:
• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą. |
W cyklu 2023/SZ:
• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą. |
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
- |
W cyklu 2022/SZ:
- |
W cyklu 2023/SZ:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: