Historyczno-kulturowe aspekty żywienia na świecie 24-PCDU-F-HKA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Weryfikuje uzyskane informacje z dotychczasową wiedzą na temat kultury żywienia
Wyjaśnia znaczenie określonych praktyk żywieniowych w różnych kulturach
Wybiera określone sposoby analizy i interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych związanych z żywieniem
Rozumie czynniki kształtujące specyfikę kultury żywienia określonych społeczności
Postępuje zgodnie z zasadami obowiązującymi w procesie analizy i interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych
Porządkuje strukturę czynników decydujących o specyfice żywienia z uwzględnieniem zasad relatywizmu kulturowego
Wdraża poznane definicje i sposoby interpretacji do wyjaśniania funkcjonowania określonych zjawisk w kulturze
Stosuje właściwą nomenklaturę socjologiczną i antropologiczną
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia są prezentowane corocznie dla każdego cyklu dydaktycznego (szczegóły są podawane na zajęciach)
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1) Abdalla M.: „Kultura żywienia dawnych i współczesnych Asyryjczyków”
2) Bystroń J.: „Dzieje obyczajów w dawnej Polsce: wiek XVI-XVIII”, t.2
3) Frazer J.: “Złota gałąź”
4) Huizinga J.: “Jesień Średniowiecza”
5) Lis H., Lis P.: „Kuchnia Słowian. O żywności, potrawach i nie tylko...”
6) di Nola A.: „Tryumf śmierci. Antropologia żałoby”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: