SF: Psychologia niepełnosprawności intelektualnej 23-PSZ5-PNI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Warunki zaliczenia: 80% obecności, zaliczenie pisemne w formie testu (uzyskanie 51% prawidłowych odpowiedzi), zaliczenie projektu oddziaływań psychoedukacyjnych z obszaru niepełnosprawności intelektualnej
Literatura
Appelt, K., Jabłoński, S., Wojciechowska, J., Ziółkowska, B. (2010). Planowanie pomocy dla osób z rzadkimi schorzeniami i ich otoczenia. W: A. I. Brzezińska, R. Kaczan, K. Smoczyńska (red.), Sytuacja i możliwości pomocy dla osób z rzadkimi i sprzężonymi ograniczeniami sprawności (s. 297-322). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Bobińska, K., Gałecki, P. (2012). Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną. W: K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki (red.), Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia (s. 311-340). Wrocław: Wydawnictwo Continuo. (s. 319-333)
Bobińska, K., Gałecki, P. (2012). Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej. W: K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki (red.), Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia (s. 21-40). Wrocław: Wydawnictwo Continuo.
Depko, A. (2012). Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną. W: K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki (red.), Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia (s. 425-444). Wrocław: Wydawnictwo Continuo.
Kowalik, S. (2003). Psychologiczne podstawy niepełnosprawności i rehabilitacji. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 797-820). Gdańsk: GWP. (s. 797-800, 813-820)
Nęcka, E. (2003). Inteligencja. Geneza. Struktura. Funkcje. Gdańsk: GWP. (s. 178-191).
Pawełczyk, M., Pacholczyk, M. (2012). Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna. W: K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki (red.), Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia (s. 206-228). Wrocław: Wydawnictwo Continuo. (s. 206-217)
Pietras, T., Witusik, A., Panek, M., Rodak, J., Szemraj, J. (2012). Neurorozwojowy paradygmat niepełnosprawności intelektualnej. W: K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki (red.), Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia (s. 93-110). Wrocław: Wydawnictwo Continuo.
Rękosiewicz, M. (2012). W drodze do dorosłości. Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wielichowo: TIPI. (s. 59-68)
Talarowska, M. (2012). Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną. W: K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki (red.), Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia (s. 341-370). Wrocław: Wydawnictwo Continuo.
Wiliński, M. (2010). Modele niepełnosprawności: indywidualny – funkcjonalny – społeczny. W: A. I. Brzezińska, R. Kaczan, K. Smoczyńska (red.), Diagnoza potrzeb i modele pomocy dla osób z ograniczeniami sprawności (s. 15-24). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Wiliński, M. (2010). Modelowe strategie pomocy osobom z ograniczeniami sprawności: medykalizacja – usprawnianie - włączanie. W: A. I. Brzezińska, R. Kaczan, K. Smoczyńska (red.), Diagnoza potrzeb i modele pomocy dla osób z ograniczeniami sprawności (s. 60-66). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: