Zdrowie publiczne 23-PSDM-ZDP
Przedmiot składa się z wykładu i konwersatoriów.
Wykład poświęcony jest omówieniu podstawowych zagadnień związanych z wykorzystaniem projektowania w przestrzeni publicznej, w ramach zdrowia publicznego. W pierwszej części zostanie omówiona idea projektowania, kwestie etyczne oraz projektowanie jako narzędzie pracy. Druga część koncentruje się wokół prezentacji i dyskusji doświadczeń z praktyki społecznej w ramach zdrowia publicznego.
Konwersatoria skupiają się na wykształceniu umiejętności projektowania profesjonalnych oddziaływań psychologicznych w obszarze zdrowia publicznego, poprzez analizę i ćwiczenie poszczególnych kroków projektowania. W drugiej części, studenci przygotowują swój projekt, omawiają go na konsultacjach grupowych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- adekwatne ujmować uwarunkowania problemów jednostki i grup społecznych poprzez uwzględnianie kontekstów ich funkcjonowania w ramach omawianych podejść teoretycznych
-planować wprowadzanie kontrolowanych zmian w złożony układ czynników
-być świadomym konieczności precyzyjnego formułowania celów podejmowanych działań
-precyzyjnie przewidywać bliższe i dalsze skutki działań projektowych
Kryteria oceniania
Egzamin testowy 40 pytań, minimum pkt do zaliczenia = 21 pkt
Kryteria oceny projektu – (szczegółowe w materiałach dla studentów)
Terminowość oddania projektu
Obecność na trzech konsultacjach
Zaprojektowanie oddziaływań pośrednich
Minimum 80% obecności na zajęciach ćwiczeniowych
bardzo dobry (bdb; 5,0): student osiągnął planowane efekty uczenia się obejmujące wszystkie istotne aspekty w stopniu zaawansowanym
dobry plus (+db; 4,5): student osiągnął planowane efekty uczenia się obejmujące wszystkie istotne aspekty w stopniu bardzo wysokim, mogły pojawić się nieliczne błędy lub niepoprawności
dobry (db; 4,0): student osiągnął planowane efekty uczenia się obejmujące istotne aspekty w stopniu dobrym, mogły pojawić się błędy lub niepoprawności
dostateczny plus (+dst; 3,5): student osiągnął planowane efekty uczenia się bez niektórych ważnych aspektów, mogły pojawić się poważniejsze błędy lub niepoprawności
dostateczny (dst; 3,0): student osiągnął planowane efekty uczenia się bez niektórych ważnych aspektów, mogły pojawić się liczne błędy lub niepoprawności
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie osiągnął planowanych efektów uczenia się
Literatura
Appelt, K., Jabłoński, S., Smykowski, B., Wojciechowska, J., Ziołkowska, B. (2010) Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa funkcjonowania osób z ograniczeniem sprawności i ich środowisk. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Pozycja dostępna pod adresem: http://scholar.com.pl/upload/product_files/2114/22_AZOzOS_tom11_.pdf
Brzezińska, A. (2001). Edukacja jako czynnik zmiany społecznej. W: S. Kowalik, H.Sęk, (red.), Psychologiczne aspekty problemów społecznych (s. 59-80). Poznań: Wydawnictwo Humaniora.
Brzezińska, A. (2000). Procedura i techniki ewaluacji. W: A. Brzezińska, J. Brzeziński(red.), Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej (s. 117-146). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: