WF: Kategoria płci w teoriach i badaniach psychologicznych 23-PSDM-KMP4
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
a) zna podstawowe sposoby rozumienia pojęcia płci w wymiarze biologicznym i społecznym
b) interpretuje jednostkowe doświadczenia związane z posiadaną płcią w kategoriach wybranych koncepcji teoretycznych
c) obserwuje, rozumie i interpretuje zjawiska społeczne przy uwzględnieniu znaczenia płci kulturowej
d) jest otwarta/y na indywidualne rozumienie i doświadczanie kategorii płci przez innych ludzi
Kryteria oceniania
Egzamin - test wiedzy i rozumienia.
Kryteria oceny:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 91-100 % poprawnych odpowiedzi
dobry plus (+db; 4,5): 81-90 % poprawnych odpowiedzi
dobry (db; 4,0): 71-80 % poprawnych odpowiedzi
dostateczny plus (+dst; 3,5): 61-70 % poprawnych odpowiedzi
dostateczny (dst; 3,0): 51-60% poprawnych odpowiedzi
niedostateczny (ndst; 2,0): 50 i niżej poprawnych odpowiedzi
Literatura
• Bancroft, J. (2011). Seksualność człowieka. Wrocław: Elsevier Urban & Partner. Rozdział Próby wyjaśnienia różnic płci. (s.137-140).
• Beall, A. (2002). Społeczno-konstruktywistyczne podejście do rodzaju. W: B. Wojciszke (red.) Kobiety i mężczyźni: odmienne spojrzenia na różnice. Gdańsk: GWP, s. 81-94.
• Brannon, L. (2002). Psychologia rodzaju. Kobiety i mężczyźni: podobni czy różni. Gdańsk: GWP, s. 21-42, 233-239.
• Chmura-Rutkowska, I., Duda, M., Mazurek, M., Sołtysiak-Łuczak, A. (2016). Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Tom I. Warszawa: Fundacja Feminoteka. Rozdział 4 i 11. Dostęp na: http://gender-podreczniki.home.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2015/09/Gender-w-podr%C4%99cznikach.-Raport-Tom-1.pdf
• Kucz, E.A. (2012). Biologiczne aspekty seksualności. W: M. Beisert (red.), Seksualność w cyklu życia człowieka. Warszawa: WN PWN.
• Walsh, M. R. (red.) (2003). Kobiety, mężczyźni i płeć. Debata w toku. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN, s. 249-279 i dla chętnych: 23-42.
• Zielona-Jenek, M., Chodecka, A. (2010). Jestem dziewczynką, jestem chłopcem. Jak wspomagać rozwój seksualny dziecka. Gdańsk: GWP; r. 3.2. s. 100-122.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: