Psychology of intimate and close relationships 23-PIE-PICR
Podstawowym celem kursu jest przekazanie studentom podstawowej i najnowszej wiedzy z zakresu psychologii związków intymnych i bliskich.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu, student będzie:
LO1 Student wymienia i wyjaśnia: a) kryteria, które określają bliskie i intymne relacje, b) rodzaje bliskich i intymnych relacji oraz ich cechy charakterystyczne; c) etapy rozwoju relacji
LO2 Student określa znaczenie bliskiej i intymnej relacji dla zdrowia fizyczne i psychicznego.
LO3 Student wskazuje i charakteryzuje aspekty i procesy w bliskich i intymnych relacjach, a także ich aspekty jakościowe
LO4 Student rozumie i zarysowuje rolę czynników genetycznych, środowiskowych i indywidualnych w bliskich i intymnych relacjach.
LO5 Student identyfikuje czynniki zagrażające bliskim i intymnym relacjom.
LO6 Student używa w sposób refleksyjny i krytyczny pojęć z różnych teorii.
LO7 Student zna i stosuje wybrane metody i techniki badawcze oraz jest świadomy etycznych aspektów badań w dziedzinie bliskich i intymnych relacji.
LO8 Student zna podstawowe zasady i techniki stosowane w terapii par.
LO9 Student pisze pracę naukową, wykorzystując źródła literatury w języku angielskim i/lub innych językach obcych.
LO10 Student potrafi pracować w zespole, przygotowując pracę naukową.
LO11 Student potrafi dokonać refleksji nad bliskimi i intymnymi relacjami oraz odróżnić wiedzę zdroworozsądkową od wiedzy naukowej.
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy w formie testu
5 - doskonała wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
4.0 - dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
3.5 - zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne, ale ze znacznymi brakami
3.0 - zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura zalecana:
1) Bradbury, T. N., & Karney, B. R. (2010). Intimate relationships. New York Londyn: W. W. Norton & Company.
2) Laursen, B., & Collins, W. A. (2012). Relationships pathways: from adolescence to young adulthood. California: SAGE Publications, Inc.
3) Vangelisti, A. L., & Perlman, D. (2006). The Cambridge handbook of personal relationships. New York: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: