Wstęp do zarządzania wiedzą 22-FLDL-WZW
1. Metafory wiedzy w zarządzaniu wiedzą. Wiedza jako produkt. Wiedza jako zasób. Wiedza jako ograniczenie.
2. Wiedza jawna i wiedza milcząca w organizacji. Problem wiedzy osadzonej w działaniach rutynowych.
3. Wiedza propozycjonalna („wiedza, że”) i wiedza proceduralna („wiedza jak”) w organizacji. Problem wiedzy eksperckiej.
4. Wiedza wspólna, wiedza powszechna i wiedza prywatna w organizacji. Problem kultury i pamięci organizacyjnej.
5. Fazy zarządzania wiedzą: tworzenie wiedzy, transfer wiedzy, wykorzystywanie wiedzy. Problem innowacyjności.
6. Piramida: dane, informacje, wiedza.
7. Dyskusje dotyczące zagadnień przedstawionych na wykładzie w oparciu o zalecaną literaturę przedmiotu
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- egzamin pisemny (wykład)
- kolokwium pisemne (zajęcia laboratoryjne)
Literatura
• Harvard Business Review, (2006), Zarządzanie wiedzą, Harvard Business School Press.
• Jemielniak D., Koźmiński A. K. (red.), (2012), Zarządzanie wiedzą, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
• Nonaka I., Takeuschi H., (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa.
• Probst G., Raub S., Romhardt K., (2004), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
• Jashapara A., (2006), Zarządzanie wiedzą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
• Kociatkiewicz J., Kostera M., (2013), „Zarządzanie humanistyczne: zarys programu”, Problemy Zarządzania, 11/4, ss. 9-19.
• Sułkowski Ł., „Paradygmaty humanistycznego zarządzania”, [w:] Zarządzanie humanistyczne, Nierenberg B., Batko R., Sułkowski Ł. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków.
• Studia Metodologiczne, (2014), Numer 32: http://studiametodologiczne.amu.edu.pl/vol-32/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: