Etyka 22-FLDL-ETY
Treści programu nauczania ujęte są w formę czterech elementów nauki: wiedzy, pojęć, umiejętności i postaw. Studenci po realizacji tych bloków tematycznych powinni dysponować określonym zasobem wiedzy (tj. rozpoznawać funkcje/zadania i kryteria podziału etyki normatywnej i opisowej, rozumieć twierdzenia moralne i umieć je uzasadniać). Studenci uczą się operować takimi terminami, jak normy i zasady, sądy moralne, dobro moralne, kontrowersja obiektywizm-subiektywizm, relatywizm etc. Jednak prawdziwym celem wykładów jest pobudzanie myślenia etycznego u studentów i ich zaangażowania moralnego. Zakłada to pewne istotne kompetencje, np.: odróżnianie refleksji moralnej od etycznej, odróżnianie postawy moralnego uczestnictwa od etycznej postawy obserwatora. Studenci potrafią wyjaśniać fakty moralne i uzasadniać swoje własne przekonania moralne.
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
V.J. Bourke, Historia etyki; R. Brandt, Etyka; A. MacIntyre, Krótka historia etyki; M. Ossowska, Podstawy nauki o moralności; Normy moralne. Próba systematyzacji; P. Singer (red.), Przewodnik po etyce; J. Hartman, J. Woleński, Wiedza o etyce.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: