Etyki religijne 22-ETDL-ERE
Omówienie i analiza poglądów etycznych w wielkich systemach monoteistycznych (judaizm, chrześcijaństwo, islam) – m. in. status płci, szacunek i miłość wobec Boga oraz bliźnich, sprawiedliwość i niesprawiedliwość, prawo a bezprawie, dobro i szczęście:, umiejętność interpretacji źródeł.
Zapoznanie studentów z elementarną wiedzą dotyczącą religii Orientu, rozpoznawanie różnic między tymi wierzeniami a wierzeniami Zachodu.
Analiza zagadnień zła, grzechu, kary i winy w aspekcie metafizyczno-aksjologicznym.
Ukazanie różnic między dogmatyzmem, fundamentalizmem a religią. Omówienie problemów związanych z tzw. nową duchowością - umiejętność argumentacji oraz stawiania krytycznych pytań.
Opanowanie podstawowej terminologii w dziedzinie etyk religijnych. Rozpoznawanie problematyki, kontrowersji i dylematów etycznych związanych z wierzeniami i religiami.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
-student zna podstawowe terminy i pojęcia z dziedziny etyk religijnych
-student posiada wiedzę na temat poglądów etycznych w wielkich systemach monoteistycznych
-student potrafi wskazać różnice między wierzeniami Zachodu a religiami Orientu
-student posiada umiejętność analizy tekstów źródłowych, argumentacji i stawiania krytycznych pytań
-student zna problematykę związaną z tzw. nową duchowością i potrafi omówić zagrożenia z nią związane
Kryteria oceniania
Na ocenę składa się aktywność na zajęciach, znajomość zalecanych lektur i praca własna (dwa zadania do wykonania w trakcie semestru)
5.0 – znakomita wiedza, aktywność na zajęciach, znajomość zalecanych lektur, praca własna
4.5 – bardzo dobra wiedza, częsta aktywność na zajęciach, znajomość zalecanych lektur, praca własna
4.0 – dobra wiedza, w miarę częsta aktywność na zajęciach, znajomość części zalecanych lektur
3.5 – zadowalająca wiedza, rzadka aktywność na zajęciach, mała znajomość zalecanych lektur, niedostateczna praca własna
3.0 – zadowalająca wiedza, brak aktywności na zajęciach, znajomość zalecanych lektur z licznymi błędami, brak pracy własnej
2.0 – niezadowalająca wiedza, brak aktywności na zajęciach, brak znajomości zalecanych lektur, brak pracy własnej
Praktyki zawodowe
Brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: