Podstawy edytorstwa muzycznego 21-PEM-f-SL-Muz
Student: 1) uzyskuje podstawową wiedzę na temat: historycznych przemian zasad edytorstwa muzycznego w zakresie folkloru i muzyki artystycznej; przygotowania tekstu muzycznego do wydania krytycznego; podstaw opracowywania repertuaru ludowego; muzycznych baz danych; obsługi edytora Finale 2) rozumie: specyfikę repertuaru ludowego i repertuaru muzyki artystycznej; konieczność stosowania odrębnych metod dostosowanych do badanego materiału muzycznego 3) posiada umiejętności: samodzielnej pracy nad rękopisem muzycznym wraz z przygotowaniem go do wydania krytycznego, korzystania z baz danych i pracy w programie Finale; samodzielnego kodowania melodii ludowych w prostą bazę danych; pracy w grupie.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Literatura
Maria Przywecka-Samecka, Drukarstwo muzyczne w Europie do końca XVIII wieku, Wrocław 1987,Musica Claromontana I-VI, Kraków 2005-2008,Piotr Kołodziej, Finale. Edytor nutowy nie tylko dla profesjonalistów, Gliwice 2004.Ludwik Bielawski (red.) seria Polska Pieśń i Muzyka Ludowa, t. I Kujawy (1975), t. II Kaszuby (1998), t. III Warmia i Mazury (2002).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: