Muzyka popularna 2 21-MP2-f-SL-Muz
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Wyjaśnić podstawowe pojęcia z zakresu badań nad kulturą popularną
Wyjaśnić podstawowe pojęcia z zakresu badań nad muzyką popularną
Wskazać na cechy muzyki popularnej w odniesieniu do muzyki poważnej i tradycyjnej
Dokonać analizy kontekstualnej wybranych zjawisk z zakresu funkcjonowania muzyki popularnej
Kryteria oceniania
ocena przygotowania do zajęć, ocena aktywności podczas zajęć, ocena wiedzy wyniesionej z zajęć (kolokwium zaliczeniowe w formie testu)
Literatura
Frith Simon, Sceniczne rytuały. O wartości muzyki popularnej. Kraków 2011, rozdział: Rytm: rasa, seks i ciało.
Gawrycki Marcin Florian, (I)grając ze smakiem. Muzyka, tożsamość i polityka na Karaibach. Warszawa 2013, podrozdział: Dancehall - subwersja i dywersja, s. 296-314.
Pułka Leszek, Kultura mediów i jej spektakle na tle przemian komunikacji społecznej i literatury popularnej. Wrocław 2004, rozdział: Awanturnicza czasoprzestrzeń sceny hiphopowych muzykantów.
Nacher Anna, Rubieże kultury popularnej. Popkultura w świecie przepływów. Poznań 2012, rozdział: Etnowyprzedaż? Etnomuzykologia, world music i Murzynek Bambo, s. 92-145.
Frith Simon, The Discourse of World Music. W: Georgina Born, David Hesmondhalgh (red.), Western Music and Its Others. Difference, Representation, and Appropriation in Music. Berkeley - Los Angeles - London 2000.
Hesmondhalgh David, International Times: Fusions, Exoticism, and Antiracism in Electronic Dance Music.
W: Georgina Born, David Hesmondhalgh (red.), Western Music and Its Others. Difference, Representation, and Appropriation in Music. Berkeley - Los Angeles - London 2000, s. 280-304.
Lena Jennifer C., Peterson Richard A., Classification as Culture: Types and Trajectories of Music Genres.
W: “A merican Sociological Review”, vol. 73 (2008), s. 697–718.
Brackett David, Questions of Genre in Black Popular Music. W: “Black Music Research Journal”, vol. 25 (2005),
s. 73-92.
Shuker Roy, Popular Music: The Key Concepts. London - New York 2006, hasło: Genre; Metagenres; Subgenres, s. 120-123.
Cutler Chris, Plądrofonia. W: Christoph Cox, Daniel Warner (red.), Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej. Gdańsk 2010, s. 179-204.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: