Dawne notacje muzyczne 21-DNM-SZ-f-Muz
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
- zna podstawową terminologię i posiada ogólną wiedzę z zakresu historii muzyki antyku, średniowiecza, renesansu oraz historii notacji muzycznej
- prawidłowo posługuje się fachową terminologią z zakresu historii notacji muzycznych antyku, średniowiecza i renesansu
- zna i rozumie podstawowe formy zapisu muzycznego stosowane w muzyce antyku, średniowiecza i renesansu
klasyfikuje i objaśnia poszczególne etapy rozwoju notacji muzycznej antyku, średniowiecza i renesansu
- zna i rozumie podstawowe metody transkrypcji zapisu materiału muzycznego antyku, średniowiecza i renesansu
- posiada postawowe wiadomości w zakresie praktycznego zastosowania zasad muzyki i harmonii w transkrypcji repertuaru muzyki antyku, średniowiecza i renesansu
- posiada umiejętność odczytania tekstu nutowego oraz dokonania transkrypcji utworów z repertuaru muzyki antyku, średniowiecza i renesansu
- posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji, ich analizowanie i interpretowanie w kontekście rozwoju historii notacji muzycznych antyku, średniowiecza i renesansu
Kryteria oceniania
obecność - 10% oceny końcowej
udział w zajęciach - 30% oceny końcowej
wykonywanie zadań domowych - 25% oceny końcowej
kolokwium zaliczeniowe - 35% oceny końcowej
bardzo dobry (bdb; 5,0): 90-100%
dobry plus (+db; 4,5): 85-89%
dobry (db; 4,0): 80-84%
dostateczny plus (+dst; 3,5): 70-79%
dostateczny (dst; 3,0): 60-69%
niedostateczny (ndst; 2,0): 0-59%
Literatura
Notae musicae artis. Notacja muzyczna w Polsce od XI do XVI wieku, red. E.
Witkowska-Zaremba, Kraków 1999.
W. Apel, Die Notation der polyphonen Musik, Leipzig 1962.
C. Sachs, Muzyka w świecie starożytnym, Kraków 1988.
J. G. Landels, Muzyka starożytnej Grecji i Rzymu, Kraków 2003.
R. Bernagiewicz, Wprowadzenie do historii teorii muzyki, Lublin 2007.
M. Kolanek, E. Paczkowska, Paleografia muzyczna, Warszawa 1986.
J. Morawski, Teoria muzyki w średniowieczu, Warszawa 1979.
U. Michels, Atlas muzyki, przeł. P. Maculewicz, Warszawa 2008.
C. Parrish, The Notation of Medieval Music, New York, 1957, 1959.
W cyklu 2020/SZ:
Notae musicae artis. Notacja muzyczna w Polsce od XI do XVI wieku, red. E. |
W cyklu 2021/SZ:
Notae musicae artis. Notacja muzyczna w Polsce od XI do XVI wieku, red. E. |
W cyklu 2024/SZ:
Notae musicae artis. Notacja muzyczna w Polsce od XI do XVI wieku, red. E. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: