Wprowadzenie do projektowania zespołowego 20-WPZ-11MDM
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi formami i strategiami projektowania realizowanymi w inter- i transdycyplinarnych zespołach. W czasie kursu omawiane są między innymi metodologie wynikające z praktyki design thinking, experience economy oraz grywalizacji. Zajęcia prowadzone są metodami PBL (project-based learning). Zaliczenie przedmiotu następuje po zrealizowaniu projektu grupowego.
Poszczególne zajęcia omawiać będą:
- Cyfrowe narzędzia zespołowego warsztatu badawczego
- Metodologie pracy w zespole
- opracowywanie i przygotowywanie warsztatu projektowego dla zespołu
- design thinking
- Procesy dywergencji i konwergencji
- Ewaluacjia projektu zespołowego
- opracowywanie dokumentacji
- formy komunikacji i role w grupie
- multimedialne formy prezentacyjne
- realizacja projektu zespołowego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- Zna różne formy współpracy w zespole projektowym
- przygotować dokumentację zespołowego projektu naukowego, artystycznego, kulturalnego
- Analizować poszczególne etapy pracy nad długoterminowym projektem, prowadzić ewaluację i korygować powstałe błędy
- przygotować i przedstawić prezentację o tematyce teoretycznej
- zainicjować i przygotować profesjonalny projekt na podstawie baz danych i źródeł naukowych
- w sposób przejrzysty i zrozumiały prezentować wyniki własnych badań wykorzystując przy tym różne formy prezentacyjne
- współpracować z grupie, umie prowadzić indywidualnie badania i wprowadzać ich wyniki do projektu zespołowego
- wykorzystać narzędzia cyfrowe w pracy zawodowej
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, pracy zespołowej, projektach);
- wartość merytoryczna i projekt prezentacji oraz sposób jej przedstawienia;
- aktywność w czasie pracy zespołowej i umiejętność prezentowania wspólnie
wypracowanych efektów
- opracowanie zadanych zagadnień
- zrealizowanie projektów indywidualnych i zespołowych
- merytoryczna wartość projektu
- prezentacja i obrona projektu końcowego
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobra znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, aktywny udział w zajęciach, pełne opracowanie dokumentacji i zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, przygotowanie prezentacji wyników badań
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w samodzielnie i zespołowo przygotowywanych projektach
4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsze umiejętności w posługiwaniu się omawianymi narzędziami, mniejszy udział w realizacji projektów zespołowych
3,5 – zadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, udział w zajęciach, opracowanie dokumentacji i zadowalające zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, zadowalające przygotowanie prezentacji wyników badań
3,0 – zadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, udział w zajęciach, opracowanie dokumentacji i zadowalające zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, zadowalające przygotowanie prezentacji wyników badań, słabe umiejętności w posługiwaniu się omawianymi narzędziami, mały udział w realizacji projektów zespołowych
2,0 - niezadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, brak aktywnego udział w zajęciach, nie zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
• Manuel Lima, Visual Complexity: Mapping Patterns of Information, Princeton 2011.
• Understanding Digital Humanities, ed. David M. Berry, Hampshire 2012.
• Thomas Bartscherer, Roderick Coover, Switching Codes: Thinking Through New Technology in
the Humanities and the Arts, Chicago 2011.
• Scott Doorley, Scott Witthoft, Make Space. How to Set Space for Creative Collaboration, Willey
2012.
• Tim Brown, Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Libron 2016.
• Joseph Pine, James Gilmore, Experience economy, Cambridge 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: