Teatr muzyczny 20-TM-32WDL
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- zanalizować wybrane aspekty i struktury dzieł teatru muzycznego;
- wstępnie zastosować specjalistyczną terminologię dotyczącą teatru muzycznego;
- wstępnie rozpoznawać i nazywać wybrane ramy gatunkowe i formalne dzieł teatru muzycznego;
- wyjaśnić, na czym polega strategia odbiorcza dzieł teatru muzycznego;
- wyjaśnić, na czym polega specyfika relacji słowno-muzyczno-obrazowych w teatrze muzycznym ;
- posłużyć się tekstem naukowym dotyczącym teatru muzycznego, streścić i przedstawić jego tezy, zastosować je do własnych analiz;
- wykazać, na czym polega teatrologiczna perspektywa badań nad dziełami teatru muzycznego.
Kryteria oceniania
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia:
oceny formujące (za prace pisemne, wypowiedzi i omówienia prezentowane podczas zajęć, aktywność podczas zajęć, kolokwium zaliczeniowe ustne).
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i znajomość materiałów wskazanych przez prowadzącego, realizacja zadań domowych i przygotowanie zadanych prezentacji i prac pisemnych),
- umiejętność zaprezentowania w trakcie kolokwium zaliczeniowego wiedzy nabytej w ramach przedmiotu oraz poziom tej wiedzy.
4. Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i znajomość materiałów wskazanych przez prowadzącego, realizacja zadań domowych i przygotowanie zadanych prezentacji i prac pisemnych)
- umiejętność zaprezentowania w trakcie kolokwium zaliczeniowego wiedzy nabytej w ramach przedmiotu oraz poziom tej wiedzy
Skala ocen:
5,0 - bardzo dobra znajomość omówionych w trakcie zajęć zagadnień dotyczących teatru muzycznego, bardzo dobra znajomość wskazanych przez prowadzącego opracowań i artykułów, bardzo dobra umiejętność łączenia określonych zjawisk artystycznych z refleksją dotyczącą teatru muzycznego i społeczno-kulturowych kontekstów jego funkcjonowania, wysoka świadomość złożonego statusu arcydzieł dramatyczno-muzycznych w kulturze, bardzo dobre umiejętności związane z analizą tekstów poruszających problematykę teatru muzycznego.
4,5 - jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w zakresie umiejętności związanych z analizą tekstów z zakresu teatru muzycznego
4,0 - możliwy szerszy zakres niedociągnięć - słabsza znajomość tekstów z zakresu teatru muzycznego oraz opracowań i artykułów, słabsza znajomość specyfiki i statusu dzieł dramatyczno-muzycznych w kulturze omówionych podczas zajęć.
3,5 - zadowalająca znajomość omówionych w trakcie zajęć zagadnień dotyczących teatru muzycznego, zadowalająca znajomość wskazanych przez prowadzącego opracowań i artykułów, zadowalająca umiejętność łączenia określonych zjawisk artystycznych z refleksją dotyczącą teatru muzycznego i społeczno-kulturowych kontekstów jego funkcjonowania, zadowalająca świadomość złożonego statusu arcydzieł dramatyczno-muzycznych w kulturze, dobre umiejętności związane z analizą tekstów poruszających problematykę teatru muzycznego.
3,0 - zadowalająca znajomość omówionych w trakcie zajęć zagadnień dotyczących teatru muzycznego, zadowalająca znajomość wskazanych przez prowadzącego opracowań i artykułów, słabo ukształtowana umiejętność łączenia określonych zjawisk artystycznych z refleksją dotyczącą teatru muzycznego i społeczno-kulturowych kontekstów jego funkcjonowania, słaba świadomość złożonego statusu arcydzieł dramatyczno-muzycznych w kulturze, zadowalające umiejętności związane z analizą tekstów poruszających problematykę teatru muzycznego.
2,0 - niezadowalająca znajomość omówionych w trakcie zajęć zagadnień dotyczących teatru muzycznego, brak znajomości wskazanych przez prowadzącego opracowań i artykułów, brak umiejętności łączenia określonych zjawisk artystycznych z refleksją dotyczącą teatru muzycznego i społeczno-kulturowych kontekstów jego funkcjonowania, brak świadomości złożonego statusu arcydzieł dramatyczno-muzycznych w kulturze, niezadowalające umiejętności związane z analizą tekstów poruszających problematykę teatru muzycznego.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Zalecana literatura:
- E. Fubini, Historia estetyki muzycznej, przeł. Z. Skowron, Kraków 1997 (fragmenty);
- P. Kamiński, Tysiąc i jedna opera, t.1-2, Kraków 2008 (fragmenty);
- J. Starobinski J., Czarodziejki, przeł. M. Ochab i T. Swoboda, Gdańsk 2011 (fragmenty).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: