Proseminarium 20-PRO-31WDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- analiza wybranych dzieł (spektakli, dramatów, performansów etc.) zgodnych z tematyką proseminarium: perspektywa metodologiczna, sposoby i metody analizy, interpretacja w różnych kontekstach,
- wybrane konteksty historyczne, kulturowe, społeczne, polityczne analizowanych zjawisk,
- wybrane metodologie badań nad teatrem i sztukami performatywnymi – lektura tekstów teoretycznych,
- prezentacje koncepcji opracowania problemu badawczego i dyskusja nad nimi.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się osoba studiująca:
- zna wybrane zagadnienia obejmujące specyfikę przedmiotową, metodologiczną i teoretyczną badań nad teatrem i sztukami performatywnymi oraz wybrane związki teatrologii z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych,
- potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności badawcze, by formułować złożone i nietypowe problemy w obrębie badań nad teatrem i sztukami performatywnymi, mając na uwadze wybór tematu pracy licencjackiej, oraz wyszukiwać i odpowiednio wykorzystywać źródła potrzebne do ich opracowywania,
- potrafi przygotować koncepcję projektu badawczego mogącego stanowić podstawę pracy licencjackiej, zaplanować pracę nad jego realizacją oraz przedstawić go w formie konspektu,
- krytycznie podchodzi do własnej wiedzy i jest gotowa zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość zagadnień metodologicznych i teoretycznych, bardzo dobry poziom merytoryczny prezentacji projektu i głosów w dyskusji podczas zajęć (samodzielne, pogłębione opinie).
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsza znajomość zagadnień metodologicznych i teoretycznych, dobry poziom merytoryczny prezentacji projektu i głosów w dyskusji podczas zajęć (mniejszy zakres samodzielności i pogłębienia opinii).
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca znajomość głównych zagadnień metodologicznych i teoretycznych, zadowalający poziom merytoryczny prezentacji projektu i głosów w dyskusji podczas zajęć (odtwórczość, powierzchowność opinii).
dostateczny (dst; 3,0): jak wyżej, ale z pojawiającymi się trudnościami i sporadycznymi istotnymi błędami w prezentacji; zadowalająca jakość merytoryczna głosów w dyskusji.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca znajomość zagadnień metodologicznych i teoretycznych, niezadowalający poziom merytoryczny prezentacji projektu i głosów w dyskusji podczas zajęć (lub ich brak).
Kryteria oceniania:
Warunkiem zaliczenia zajęć jest zaprezentowanie koncepcji opracowania problemu badawczego mogącej stanowić podstawę pracy licencjackiej. Oprócz prezentacji ocenie podlega stopień opanowania umiejętności (formułowanie wniosków, referowanie cudzych poglądów etc.) oraz merytoryczna wartość wypowiedzi w dyskusjach podczas zajęć.
Literatura
Szczegółowe wskazówki lekturowe zostaną przekazane osobom studiującym na początku zajęć, w zależności od tematyki proseminarium w danym roku oraz zainteresowań i potrzeb osób w nim uczestniczących.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: