Współczesny rynek filmowy 20-KUDU-WRF
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023/SL:
1. „Globalne Hollywood”: przemiany światowego rynku filmowego po roku 1980. 2. „Model hollywoodzki” i kino klastyczne. 3. „Model europejski” i kino modernistyczne. 4. Trzy strategie europejskiego przemysłu filmowego wobec dominacji amerykańskiej. 5. Festiwal filmowy jako kluczowa instytucja kina kontynentalnego. 6. Rywalizacja czy symbioza? Film i nowe media. Nowe modele produkcji i finansowania projektów filmowych. 7. Polski rynek filmowy po roku 1989 (ograniczenie państwowego mecenatu w latach 1989-2005, powstanie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, produkcje grupy ITI jako lokalna imitacja reguł „globalnego Hollywood”). 8. Kinematografie regionu Europy Środkowo-Wschodniej na rynku europejskim. Przykład Czech i Węgier. 9. Kinematografia duńska jako modelowy przykład kina kraju średniej wielkości. 10. „Nowy świat”: rynek filmowy w Chinach, Indiach oraz Turcji. 11. Nobody knows anything: ryzyko i niepewność jako immanentne cechy rynku audiowizualnego. |
W cyklu 2024/SL:
1. „Globalne Hollywood”: przemiany światowego rynku filmowego po roku 1980. 2. „Model hollywoodzki” i kino klastyczne. 3. „Model europejski” i kino modernistyczne. 4. Trzy strategie europejskiego przemysłu filmowego wobec dominacji amerykańskiej. 5. Festiwal filmowy jako kluczowa instytucja kina kontynentalnego. 6. Rywalizacja czy symbioza? Film i nowe media. Nowe modele produkcji i finansowania projektów filmowych. 7. Polski rynek filmowy po roku 1989 (ograniczenie państwowego mecenatu w latach 1989-2005, powstanie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, produkcje grupy ITI jako lokalna imitacja reguł „globalnego Hollywood”). 8. Kinematografie regionu Europy Środkowo-Wschodniej na rynku europejskim. Przykład Czech i Węgier. 9. Kinematografia duńska jako modelowy przykład kina kraju średniej wielkości. 10. „Nowy świat”: rynek filmowy w Chinach, Indiach oraz Turcji. 11. Nobody knows anything: ryzyko i niepewność jako immanentne cechy rynku audiowizualnego. |
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Literatura
W cyklu 2023/SL:
1. P. Sitarski (red.), Kino Europy, Kraków 2001. 2. Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku. Film. Kinematografia, red. E. Zajicek, Warszawa 1994 (wybrane rozdziały) 3. E. Królikowska-Avis, Nad Tamizą i nad Wisłą, „Kino” 2002, nr 3. 4. M. Przylipiak, Kino stylu zerowego, Gdańsk 1994. 5. M. Przylipiak, J. Szyłak, Kino najnowsze, Kraków 1999, s. 119-199. 6. F. Martel, Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie, Warszawa 2011. 7. K. Stachowiak, Brytyjska fabryka snów. Filmowe relacje brytyjsko-amerykańskie, „EKRANy” 2017, nr 1. 8. P. Szczepanik,Transnarodowe ekipy i postsocjalistyczny prekariat.Przypadek Pragi,„EKRANy”2017, nr 1. |
W cyklu 2024/SL:
1. P. Sitarski (red.), Kino Europy, Kraków 2001. 2. Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku. Film. Kinematografia, red. E. Zajicek, Warszawa 1994 (wybrane rozdziały) 3. E. Królikowska-Avis, Nad Tamizą i nad Wisłą, „Kino” 2002, nr 3. 4. M. Przylipiak, Kino stylu zerowego, Gdańsk 1994. 5. M. Przylipiak, J. Szyłak, Kino najnowsze, Kraków 1999, s. 119-199. 6. F. Martel, Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie, Warszawa 2011. 7. K. Stachowiak, Brytyjska fabryka snów. Filmowe relacje brytyjsko-amerykańskie, „EKRANy” 2017, nr 1. 8. P. Szczepanik,Transnarodowe ekipy i postsocjalistyczny prekariat.Przypadek Pragi,„EKRANy”2017, nr 1. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: