Przedsiębiorczość i polityka kulturalna 20-KUDU-PPK
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna.
W cyklu 2021/SZ:
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna. |
W cyklu 2022/SZ:
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
1. KUDU-PPK zna i rozumie wyspecjalizowane metody pracy kulturalnej w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej w skali lokalnej i międzynarodowej
2. KUDU-PPK zna i rozumie historyczne i współczesne koncepcje dotyczące etycznych i kulturowych aspektów gospodarowania, funkcjonowania biznesu oraz zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami
3. KUDU-PPK potrafi inicjować, organizować i koordynować pracę zespołów profesjonalnych w obszarze działalności kulturalnej oraz proponować autorskie, twórcze inicjatywy kulturalne
4. KUDU-PPK potrafi wykorzystywać informacje na temat pracy współczesnych organizacji i instytucji kulturalnych w Polsce i na świecie oraz nawiązywać z nimi współpracę, pozwalającą na proponowanie nowych inicjatyw i projektów kulturalnych
5. KUDU-PPK jest gotów do aktywnego rozwijania własnych kompetencji profesjonalnych i korzystania z różnych form podnoszenia kwalifikacji w formalnym i pozaformalnym systemie kształcenia oraz w życiu zawodowym
6. KUDU-PPK jest gotów do świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu artystycznym, przyczyniając się do utrzymywania elementów tradycji artystycznej oraz proponując rozwiązania alternatywne dla istniejącego ładu artystycznego, jest także przygotowany do pracy w organizacjach i instytucjach związanych ze sztuką
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
Literatura
‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003.
‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012.
‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003.
‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997.
‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: