Seminarium magisterskie, 1 semestr 20-KUDU-MGR1
Wyjaśnianie pojęcie metodologii i metodyki pracy badawczej. Wybór metody badawczej. Omówienie podstaw metodologicznych pracy.
Zapoznanie z kryteriami podziału metod interpretacji tekstu.
Zapoznanie z umiejętnością pisemnego wyrażania własnego stanowiska. Podstawowe informacje z zakresu edycji tekstu. Zasady sporządzania bibliografii, przypisów.
Zapoznawanie z podstawowymi umiejętnościami z zakresu poszukiwania informacji. Dobór i sposób wykorzystania źródeł
Wybór i omówienie indywidualnych tematów pracy.
Prawa autorskie w Polsce a problem plagiatu
Omówienie kryteriów oceniania pracy magisterskiej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
Student zna specyfikę metodologiczną oraz aktualne kierunki w badaniach historyczno-kulturowych
Student rozpoznaje aktualne orientacje metodologiczne we współczesnej humanistyce, których osiągnięcia potrafi aplikować do badań nad kulturą
Student trafnie diagnozuje zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
Student wykorzystując zdobytą wiedzę, zwłaszcza z zakresu estetyki, dokonywać samodzielnej i specjalistycznej interpretacji współczesnych wytworów artystycznych oraz wyjaśniać właściwe współczesnej kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym
Student dokonuje trafnego interpretowania sensów symbolicznych ludzkiej myśli i działań w swojej i obcej grupie społecznej, pogłębiania swojego uczestnictwa w kulturze oraz rozwijania umiejętności komunikacji kulturowej i międzykulturowej
Kryteria oceniania
Test
Esej
Prezentacja multimedialna
Przedstawienie konspektu i rozdziałów pracy
Praktyki zawodowe
--
Literatura
Literatura podstawowa:
J. Boć „Jak pisać pracę magisterską”
H. Budzeń „Przygotowanie pracy magisterskiej: przewodnik metodyczny”
J. Jura, J. Roszczypała „Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich”
P. Oliver „Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów”
M. Węglińska „Jak pisać pracę magisterską?”
A. Wiszniewski „Jak przekonująco mówić i przemawiać”
Pozostała literatura:
Lektury problemowe dopasowane do poszczególnych rozpraw zostaną podane podczas zajęć seminaryjnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: