MA Seminar II 20-KUDU-MA-MGR2
Methodologies and methods – similarities and differences. The basics of desk research.
Interpretative approaches in contemporary humanistic.
Baiscs of editing: bibliography and references.
Information studies. Selection and use of sources.
Discussion of individual work topics.
Copyright in Poland and the problem of plagiarism.
Criteria for assessing a master thesis.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
Student zna specyfikę metodologiczną oraz aktualne kierunki w badaniach historyczno-kulturowych
Student rozpoznaje aktualne orientacje metodologiczne we współczesnej humanistyce, których osiągnięcia potrafi aplikować do badań nad kulturą
Student trafnie diagnozuje zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
Student wykorzystując zdobytą wiedzę, zwłaszcza z zakresu estetyki, dokonywać samodzielnej i specjalistycznej interpretacji współczesnych wytworów artystycznych oraz wyjaśniać właściwe współczesnej kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym
Student dokonuje trafnego interpretowania sensów symbolicznych ludzkiej myśli i działań w swojej i obcej grupie społecznej, pogłębiania swojego uczestnictwa w kulturze oraz rozwijania umiejętności komunikacji kulturowej i międzykulturowej
Kryteria oceniania
Essay
Individual presentation
Literatura
N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (eds.). Handbook of Qualitative Research, London: Sage Publications, 2000.
U. Eco, How to Write a Thesis, MIT Press, 2015
C. Riessman, Narrative Methods for the Human Sciences, London: Sage Publications 2008,
D. Silverman, Doing qualitative research: A practical handbook, Thousand Oaks, CA: Sage Publications 2000,
Problem-related readings adapted to particular dissertations will be given during the seminar classes.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: