MA Seminar I 20-KUDU-MA-MGR1
Methodologies and methods – similarities and differences. The basics of desk research.
Interpretative approaches in contemporary humanistic.
Baiscs of editing: bibliography and references.
Information studies. Selection and use of sources.
Discussion of individual work topics.
Copyright in Poland and the problem of plagiarism.
Criteria for assessing a master thesis.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
Student zna specyfikę metodologiczną oraz aktualne kierunki w badaniach historyczno-kulturowych
Student rozpoznaje aktualne orientacje metodologiczne we współczesnej humanistyce, których osiągnięcia potrafi aplikować do badań nad kulturą
Student trafnie diagnozuje zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
Student wykorzystując zdobytą wiedzę, zwłaszcza z zakresu estetyki, dokonywać samodzielnej i specjalistycznej interpretacji współczesnych wytworów artystycznych oraz wyjaśniać właściwe współczesnej kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym
Student dokonuje trafnego interpretowania sensów symbolicznych ludzkiej myśli i działań w swojej i obcej grupie społecznej, pogłębiania swojego uczestnictwa w kulturze oraz rozwijania umiejętności komunikacji kulturowej i międzykulturowej
Kryteria oceniania
Essay
Individual presentation
Other
Literatura
N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (eds.). Handbook of Qualitative Research, London: Sage Publications, 2000.
U. Eco, How to Write a Thesis, MIT Press, 2015
C. Riessman, Narrative Methods for the Human Sciences, London: Sage Publications 2008,
D. Silverman, Doing qualitative research: A practical handbook, Thousand Oaks, CA: Sage Publications 2000,
Problem-related readings adapted to particular dissertations will be given during the seminar classes.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: