Media and Culture 20-KUDU-MA-MCE
1. Introduction to Transmedia Storytelling and Transmedia Culture (lecture)
2. Case 1 – conversatory
3. The Beginnings of Transmedia Systems – a historical view (lecture)
4. Case 2 – conversatory
5. Towards the 'Toyatic' Transmedia Culture – From Textual Environment to Consumer Products (lecture)
6. Case 3 – conversatory
7. The Pains and Gains of World-Building and World-Managing in Transmedia System (lecture)
8. Case 4 – conversatory
9. Immersion, Continuity and Extractability – Tools for Transmedia Producers (lecture)
10. Case 5 – conversatory
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01
teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
K_W02
terminologię oraz koncepcje, dotyczące relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych
K_W06
zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
K_U01
integrować, krytycznie interpretować i twórczo wykorzystywać ujęcia teoretyczne i podejścia badawcze właściwe dla kulturoznawstwa w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
K_U02
określa
znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji
K_K01
pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia
K_K02
wykazywania się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej
Kryteria oceniania
Egzamin ustny/prezentacja
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1. Marie-Laure Ryan, Storyworlds Across Media, Lincoln 2014
2. Marie-Laure Ryan, Narrative Across Media, Lincoln 2004
3. Jonathan Gray, Show Sold Separately, New York 2010
4. Colin Harvey, Fantastic Transmedia, New York 2015
5. Jan-Noel Thon, Transmedia Storytelling and Contemporary Media Culture, Lincoln 2016
6. Matthew Freeman, Transmedia Archeology, New York 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: