Higher education and intercultural relations 20-KUDU-MA-HEI
Tydz.1: Wprowadzenie
Tydz. 2: Humboldtowski model uniwersytetu.
Tydz. 3: Uniwersytet J. H. Newmana.
Tydz. 4: C. Kerr i uniwersytet przedsiębiorczy.
Tydz. 5: Religia i uniwersytet.
Tydz. 6: Uniwersytet i procesy sekularyzacji.
Tydz. 7: Misja cywilna uniwersytetu.
Tydz. 8: Uni i zrównoważony rozwój.
Tydz. 9: Szkolnictwo wyższe i kryzys państwa opiekuńczego.
Tydz. 10: Szkolnictwo wyższe w post-transformacji
Tydz. 11: Reformy szkolnictwa wyższego w Polsce.
Tydz. 12: Uniwersytet i społeczeństwo wiedzy
Tydz. 13: Internacjonalizacja
Tydz. 14: Uni przyszłości
Tydz. 15: konsultacja esjeu
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Esej
Literatura
Altbach: American higher education in the twenty-first century: Social, political, and economic challenges, 1998
Altbach: Globalization and the university, F&T 2009.
Nussbaum: Cultivating Humanities, HUP 2007.
Sommerville: Decline of the Secular Universities, OUP 2006.
The Oxford Handbook of the Welfare State, OUP 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: