Rozwój osobisty i planowanie kariery 20-KUDU-M-ROP
1) Organizowanie pracy w zespołach, podział ról zespołowych w ujęciu Belbina. Analiza zadania warsztatowego „marshmallow challenge”.
2) Rola temperamentów w tworzeniu zespołów – zalety introwersji – mentalność „samotnego wilka”.
3) Zasady Merchandisingu – sztuka organizowania przestrzeni handlowych w taki sposób, by sprzyjały niezaplanowanym zakupom.
4) Metody wywierania wpływu na ludzi (Caldini, Girard, koncepcja pragnienia mimetycznego). Analiza eksperymentu Miligrama.
5) Podstawowe umiejętności społeczne – radzenie sobie ze stresem, zarządzanie czasem, przezwyciężanie prokrastynacji, zwiększanie efektywności pracy mózgu, networking (tworzenie sieci kontaktów), zalety i minusy pracy w domu (jak dobrze się do niej przygotować by była efektywna), rola emocji w naszym życiu. Wszystkie umiejętności omawiane w kontekście realizowania projektu jakim jest pisanie pracy dyplomowej.
6) Teoria Dana Ariely’ego o irracjonalności naszych codziennych zachowań, zasadach tworzenia skutecznej kampanii społecznej i bólu płacenia. Problem zakupoholizmu – przyczyny systemowe i indywidualne.
7) Diagnozowanie potrzeb rozwojowych i planowanie kariery – szkicowanie „mapy drogowej” kariery na okres 5 lat.
8) Clausewitz i Sun Tzu w biznesie. Strategie wojenne w biznesie oraz cechy dobrej mowy motywacyjnej – analiza przykładów ze znanych produkcji filmowych (Wilk z Wall Street).
9) Etykieta i etyka w biznesie, marketingu i miejscach pracy.
10) Komunikacja w relacjach z klientami –nieporozumienia w komunikacji niewerbalnej, zachowania ofensywne i defensywne. Problematyczność wykrywania kłamstwa na podstawie analizy mowy ciała. Rola dźwięków w biznesie i miejscach pracy – przejście od kultury słowa do kultury obrazu.
11) Społeczny wymiar pracy. Wycofanie się z życia społecznego - fenomen japońskich hikikomori. Zjawisko śmierci z przepracowania (karoshi) w japońskiej kulturze pracy.
12) Człowiek w sytuacjach granicznych na przykładzie przeżywania żałoby.
Viktor Frank i jego koncepcja poszukiwania sensu w życiu.
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Andrzejczak Aldona (red.), Metodyka studiowania, Poznań 2011
Andrzejczak Aldona, Projektowanie i realizacja szkoleń, Warszawa 2010
Ariely Dan, Potęga irracjonalności, Wrocław 2009
Ariely Dan, Zalety irracjonalności, Wrocław 2011
Balbin Meredith, Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008.
Brzeziński Miłosz, Głaskologia, Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji, Warszawa 2013
Cain Susan – Siła introwersji w świecie, który nie może przestać gadać, Warszawa 2012.
Cialdini B. Robert – Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2003.
Duhigg Charles – Siła nawyku, Warszawa 2013.
Frankl Viktor, człowiek w poszukiwaniu sensu, Warszawa 2011.
Martin Jean-Claude, Komunikacja niewerbalna czyli mowa ciała od A do Z, Kielce 2012.
Radomska-Kamińska Irena, Etykieta biznesu czyli międzynarodowy język kurtuazji, Warszawa 2012.
Ubertowski Adam, Psychologia biznesu, Gdańsk 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: