Kulturowe uwarunkowania instytucji wiedzy 20-KUDU-KUI
Tematyka zajęć
1. Humboldtowski program uniwersytetu
2. Newman i uniwerystet jako instytucja przekazywania tracycji
3. Nussbaum i liberalne fundamenty uniwersytetu
4. Uniwersytet i religia
5. Misja społeczna uniwersytetu
6. Uniwersytet i zrównoważony rozwój
7. Uniwersytet i kryzys państwa dobrobytu
8. Kulturowe przemiany uniwersytetu w państwach post-trasnformacyjnych
9. Społeczeństwo wiedzy – nowe narzędzia
10. Komunikacja międzykulturowa i internacjonalizacja uczelni
11. Uniwersytet przedsiębiorczy
12. Przyszłość uniwersytetu
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie:
KW_12: "podstawy funkcjonowania wiedzy i ich kulturowego otoczenia".
Potrafi
KU_12: "wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu etycznych i kulturowych aspektów działalności gospodarczej"
Jest gotowy do:
K_K04: "przyjmowania postaw krytycznych wobec wiedzy, którą przyswaja".
K_K05
koordynacji pracy rożnych grup i świadomego przyjmowania roli inicjatora ich działań oraz odpowiedzialności, która z niej wynika
Kryteria oceniania
Uczestnictwo na zajęciach + esej lub zadanie grupowe.
Literatura
Altbach: American higher education in the twenty-first century: Social, political, and economic challenges, 1998
Altbach: Globalization and the university, F&T 2009.
Nussbaum: Cultivating Humanities, HUP 2007.
Sommerville: Decline of the Secular Universities, OUP 2006.
The Oxford Handbook of the Welfare State, OUP 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: