Komparatystyka medialna: film i komiks 20-KUDU-KFK
Zajęcia będą poświęcone wzajemnej relacji filmu i komiksu. Zostaną one ujęte od strony przeobrażeń sposobu doświadczania kultury. Zatem nacisk położony będzie na to jakimi typami doświadczeń jest komiks i film, ale nie jako odrębne formy kultury, lecz jako praktyka interpretacji sensu. To hermeneutyczne podejście pozwoli zrozumieć jak za sprawą środków wizualnych, tekstowych i audiowizualnych opowiadane są historie, jak przy przenoszeniu komiksu na ekran one funkcjonują, jak zmienia się rozumienie danego fenomenu w jego odmiennych postaciach i czy zmienia się ono od strony modyfikacji sensu.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie podstawową terminologię oraz koncepcje, opisujące praktyki, relacje i procesy zachodzące w kulturze, a także koncepcje człowieka jako uczestnika i twórcy kultury
Student zna i rozumie terminologię, teorie i metodologię z zakresu medioznawstwa oraz rolę komunikacji medialnej we współczesnej kulturze
Kryteria oceniania
Przygotowanie prezentacji multimedialnej.
bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
niedostateczny (ndst; 2,0): student w stopniu niedostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
Literatura
L. Blaustein, Wybór pism estetycznych, Kraków 2005.
J. L. Baudry, Jaskinia Platona, „Film na Świecie” 1989, 369.
L. Burke, The Comic Book Film Adaptation. Exploring Modern Hollywood’s Leading Genre, Mississippi 2015.
G. Deleuze, Kino, Gdańsk 2008.
I. Gordon (et. al.) (red.), Film and Comic Books, Mississippi 2007.
H. Munsterberg, Dramat kinowy: stadium psychologiczne, Łódź 1989.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: